همشهری آنلاین: مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم و جشنواره ادبی، هنری و قرآنی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به صورت هم‌زمان پنجشنبه شب، 18 آذرماه، برگزار ‌شد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و خانواده‌های آنان و جشنواره ادبی، هنری و قرآنی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور مقامات کشوری و لشکری و مدعوین و 300 نفر برتر این دوره از مسابقات در مقاطع مختلف کارکنان پایور، کارکنان وظیفه، بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان در محل تالار شهدای سازمان صنایع دفاعی و به میزبانی سازمان صنایع هوافضا برگزار ‌شد.

بنابر این گزارش، این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط «اکبر سلامی» نفر اول این دوره از مسابقات آغاز شد، سپس حجت‌الاسلام و المسلمین «قندهاری» رئیس اداره عقیدتی ــ سیاسی سازمان هوافضا به حاضران در این مراسم خیر مقدم گفت، سپس نماهنگی از ساخت ماهواره‌بر سفیر پخش شد.

در ادامه این مراسم «اسماعیل عاکفی» مدیر امور قرآن و نماز سازمان عقیدتی ــ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گزارشی از روند برگزاری مسابقات این وزارتخانه ارائه کرد و طی سخنانی گفت: در مسابقات قرآن کریم وزارت دفاع که امسال برگزار شد، بیش از 31 هزار نفر شرکت کردند و این تعداد شرکت کننده نسبت به سال گذشته که حدود 19 هزار نفر شرکت کرده‌ بودند از رشدی حدود 69 درصدی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: در مرحله نهایی این دوره از مسابقات در هر رشته 43 نفر شرکت کرده‌اند و در مجموع 512 نفر در این دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور، وظیفه، دختران، پسران و همسران کارکنان و بانوان شاغل وزارت دفاع حضور داشته‌اند.

مدیر امور قرآن و نماز سازمان عقیدتی ــ سیاسی وزارت دفاع اظهار کرد: مسابقات نهایی فرزندان پسر وزارت دفاع در تاریخ چهارم آذرماه برگزار شد، همچنین مسابقات نهایی فرزندان دختر وزارت دفاع در تاریخ پنجم آذرماه برگزار شد.

عاکفی تصریح کرد: مسابقات نهایی همسران کارکنان وزارت دفاع در تاریخ ششم آذرماه برگزار شد، همچنین مسابقات نهایی کارکنان پایور و نیروهای وظیفه وزارت دفاع نیز در روز، 12 آذرماه، برگزار ‌شد.

وی گفت: در این دوره موسسه تحقیقاتی شهید بهشتی و باتری‌سازی با حضور گسترده، رشد بیشتری نسبت به سایر سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه داشته، هر چند تمام سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت دفاع در این مسابقات رشد چشمگیری داشته‌اند.

مدیر امور قرآن و نماز سازمان عقیدتی ــ سیاسی وزارت دفاع عنوان کرد: بعد از اختتامیه این مسابقات هفته‌ای یک جلسه کلاس‌های قرآنی با حضور استادان برجسته برای منتخبین برگزار می‌شود، همچنین یک هفته قبل از شروع مسابقات نیروهای مسلح اردوی آمادگی ویژه منتخبین قرآنی برگزار می‌شود و در انتها یک تست قرآنی از شرکت کنندگان گرفته می‌شود و نفرات برتر به مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح اعزام خواهند شد.

عاکفی در پایان افزود: مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح ویژه بانوان به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، همچنین مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح ویژه کارکنان پایور و وظیفه به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اردیبهشت‌ماه سال 90 برگزار می‌شود.

گزارش ایکنا حاکی است، در ادامه این مراسم نماهنگی از روند برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم فرزندان پسر کارکنان وزارت دفاع پخش شد، سپس به برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم فرزندان پسر کارکنان وزارت دفاع لوح تقدیر و جوایز ارزنده‌ای اهداء شد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین «سید‌جما‌ل‌الدین میرمحمدی»، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی گفت: انسان وقتی رجوع به قرآن کریم می‌کند و در محضر این کتاب ارزشمند آسمانی قرار می‌گیرد، مانند این این است که در مدار خود قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: اگر انسان در مدار خود قرار گیرد، سیر تکاملی را طی خواهد کرد و به کمال می‌رسد و تلاش تمام بشر در این است که به کمال برسد، اما کمالی که قرآن کریم برای بشر در نظر گرفته، بهترین کمال است، زیرا آن را به سعادت دنیا و آخرت می‌رساند.

همچنین در ادامه این مراسم نماهنگی از روند برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم فرزندان دختر کارکنان وزارت دفاع پخش شد، سپس به برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم فرزندان دختر کارکنان وزارت دفاع لوح تقدیر و جوایز ارزنده‌ای اهداء شد.

بنابر این گزارش، در ادامه «سیدمحسن حسینی» مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به مناسبت دهه اول محرم و ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) به مرثیه‌خوانی پرداخت، سپس نماهنگی از روند برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم همسران کارکنان و دهمین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل وزارت دفاع پخش شد.

در ادامه به برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم همسران کارکنان و دهمین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل وزارت دفاع لوح تقدیر و جوایز ارزنده‌ای اهداء شد، سپس نماهنگی از روند برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه وزارت دفاع پخش شد.

همچنین در ادامه این مراسم به برگزیدگان سی‌امین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح لوح تقدیر و جوایز ارزنده‌ای اهداء شد.

یادآوری می‌شود، مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم و جشنواره ادبی، هنری و قرآنی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تالار شهدای سازمان صنایع دفاعی و به میزبانی سازمان صنایع هوافضا برگزار ‌شد. 

کد خبر 122831
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز