چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: خیال «ملک سلیمان» می‌تواند آسوده باشد که فروشش در تهران به یک و نیم میلیارد تومان خواهد رسید.

ملک سلیمان

 این فیلم پس از 63روز اکران و با دراختیارداشتن 28 سالن، تاکنون یک میلیارد و 360میلیون تومان فروخته است.اکران فیلم تا اواخر آذر ادامه خواهد یافت و جز در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در روزهایی که سینماها تعطیل هستند، سالن‌های نمایش‌دهنده این فیلم به فعالیت خود ادامه می‌دهند. «سن‌پطرزبورگ» نیز در حالی دومین فیلم پرفروش جدول اکران است که تنها 10سالن در اختیار دارد. این فیلم که در 63روز نمایش به رقم 680 میلیون تومان رسیده آخرین روزهای اکرانش را سپری می‌کند.

«هرچی خدا بخواد» که 2هفته است سینمای سرگروهش را از دست داده همچنان در 9سالن به نمایش درمی‌آید و پس از 49روز نمایش به رقم 253میلیون ‌تومان رسیده است. «بعد از ظهر سگی‌سگی» نیز با 7سالن و پس از 63روز اکران به رقم 323 میلیون تومان دست یافته است. «لطفا مزاحم نشوید» با 5سالن و 50روز اکران به مرز 220میلیون تومان رسیده.

«نخودی» و «خواب‌های دنباله‌دار» فیلم‌هایی هستند که به ترتیب 3 و 4 سالن را به صورت تک‌سئانس دراختیار دارند. نخودی پس از 63روز اکران مخاطب خود را به عنوان فیلم کودک یافته و توانسته به فروش 86میلیون تومانی دست یابد که با توجه به اکران تک‌سئانس رقم قابل قبولی محسوب می‌شود.

می‌توان گفت اگر «نخودی» می‌توانست اکران متعارفی داشته باشد گیشه پررونقی می‌یافت؛ فیلمی که سرمایه‌گذارش بنیاد سینمایی فارابی است ولی این بنیاد هم امسال ترجیح داده تا تنها از یکی از محصولاتش هنگام اکران حمایت کند و نخودی فیلمی نبوده که فارابی دلیل یا انگیزه‌ای برای اکران گسترده‌اش داشته باشد. شاید هم ذهنیت ایجادشده در مورد تولیدات سینمای کودک که سال‌هاست دوران افولش را پشت سر می‌گذارد، باعث شده تا نهاد سرمایه‌گذار نخودی انگیزه‌ای برای اکران گسترده فیلم نداشته باشد.

«خواب‌های دنباله‌دار» نیز که کم‌فروش‌ترین فیلم روی پرده است، محصول فارابی است. این فیلم پس از 34روز اکران 26میلیون و 500 هزار تومان فروخته است. خواب‌های دنباله‌دار مانند نخودی جزء فیلم‌هایی است که هدف از تولیدشان حضور در جشنواره فیلم کودک همدان بوده؛ فیلم‌هایی که به فستیوال کودک می‌روند، پروانه‌های زرین می‌گیرند و اگر بخت یارشان باشد همین‌گونه که نخودی و خواب‌های دنباله‌دار روی پرده آمده‌اند، اکران می‌شوند. «آناهیتا» دیگر فیلم روی پرده پس از 2هفته اکران به رقم 66میلیون تومان دست یافته و حالا دیگر می‌توان گفت که جزء شکست‌خورده‌های اکران امسال است.

«دیگری» و «خاطره» به‌عنوان تازه‌ترین فیلم‌های اکران، پس از یک هفته نمایش عمومی، شروع چندان خوبی نداشته‌اند و چشم‌انتظار روزهای بهتری هستند. دیگری، 12میلیون فروخته و خاطره که کارکردش در گیشه بهتر است، به رقم 30میلیون تومانی دست یافته است. بعید به‌نظر می‌رسد که تا قبل از شروع تعطیلی‌ سینماها، اتفاق خاصی در اکران رخ دهد جزاینکه پیش‌بینی می‌شود با نزدیک‌شدن به روزهای تاسوعا و عاشورا، فروش فیلم‌ها قدری پایین بیاید.

نکته دیگر اینکه 3فیلم روی پرده را آثاری کمدی تشکیل می‌دهند و ادامه اکران‌شان در حالی که وارد ماه محرم شده‌ایم، اعتراض برخی سینماگران را درپی داشته است. «عصر روز دهم» که جای خالی‌اش در اکران سینماها - حالا که به ماه محرم رسیده‌ایم - حس می‌شود، پس از عاشورا بر پرده سینماها خواهد آمد.

کد خبر 122759

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز