دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۵ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرام ناظری، خواننده نامی موسیقی ایرانی که سهمی جدی در معرفی مولوی داشته است، در ساعت 17 سه‌شنبه، 12 دی در سالن تربیت بدنی دانشگاه تهران حاضر می‌شود تا درباره اشعار مولوی در آواز سخن بگوید و برنامه اجرا کند.

ناظری در گفت وگویی با همشهری آنلاین ضمن اعلام این خبر گفت:چندی قبل دانشجویان دانشگاه تهران در صحبتی که با من داشتند گلایه کردند که در سال مولانا هیچ اقدام خاصی از سوی دولت و دست اندرکاران دانشگاه برای بزرگداشت این چهره نامی شعر وادب تمهید نشده است.

من هم به آنها گفتم که خود شما دست به کار شویدو برنامه ای ترتیب دهید و ما هم کمک می کنیم و در برنامه شما سهمی به عهده می گیریم.

ناظری در ادامه گفت: من بیشتر نقش مشوق را دراین برنامه داشته ام، اما اگر هر کمک و کاری که دانشجویان بخواهند به طیب خاطر انجام می‌دهم و امکان دارد درباره شعر مولوی در آواز هم سخنانی بگویم.

این خواننده نامی ضمن اعلام این نکته که به رغم برخی تبلیغات تا کنون حرکت جدی و تاثیرگذاری در زمینه بزرگداشت مولانا از سوی دولت انجام نگرفته است گفت: باید متاسف بود برای دست اندرکاران کشوری که سرمایه‌های آن را کشورهای دیگر مال خود می کنند.

مولوی اگر چه سرمایه‌ای جهانی است و شاعری نیست که در جغرافیایی خاص بتوان جایش داد ، چرا که اندیشه‌هایش جهانی است و تمامی مردم جهان از این اقیانوس معرفت بهره می‌گیرند ، اما چه بخواهیم و چه نخواهیم وی شاعری است که در جغرافیای ایران آن زمان متولد شد و به زبانی سخن گفت و شعر سرود که هنوز هم مردم کشور ما به آن زبان تکلم می‌کنند و زبان رسمی و دولتی ما هم همین زبانی است که مولوی 800 سال قبل با آن شعر سرود.

اکنون اما کشورهای دیگری چون مصر و ترکیه و ... از این ثروت خدادادی بهره می‌برند و حتی آن را متعلق به خود می‌دانند ، اما ما که چنین سرمایه درشتی را درچنگ داریم از توجه به آن غفلت می‌کنیم و یا مناسب شان و جایگاه آن برنامه ترتیب نمی‌دهیم.

ناظری ماه گذشته در جشنواره قونیه که به مناسبت سال مولانا برگزار شده بود جایزه بهترین گروه موسیقی را در میان 16 گروه حاضر به دست آورد.

کد خبر 12255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز