گروه اقتصادی: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از مسدود شدن حساب بانکی 4 شرکت دولتی به‌دلیل عدم‌پرداخت مالیات خبر داد.

tax

علی عسگری در گفت‌وگو با همشهری با اعلام اینکه این شرکت‌ها زیرمجموعه وزارت نفت هستند، گفت: پرداخت مالیات در برخی شرکت‌های دولتی با محدودیت‌ها و ممانعت‌هایی مواجه است و به همین خاطر حساب بانکی چند شرکت بزرگ دولتی را بستیم و اعلام کردیم بیایند مالیات خود را پرداخت کنند.

علی عسگری در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که آیا پایه معافیت مالیات بر حقوق با اجرای قانون یارانه‌ها افزایش خواهد یافت یا نه، اظهار کرد: در قانون هدفمندی یارانه‌ها به معافیت‌های مالیاتی حقوق اشاره شده است و شامل همه پایه‌های مالیاتی نمی‌شود.

براساس قانون به دولت اجازه داده شده تا پایان برنامه پنجم متناسب با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و تاثیرات آن، معافیت‌های مالیاتی تا دو برابر افزایش پیدا کند. او تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی متناسب با سبد حامل‌های انرژی و آزادسازی قیمت‌ها، اثرات این آزادسازی‌ها را ارزیابی خواهد کرد و افزایش لازم را درخصوص پایه معافیت‌های مالیاتی اعمال می‌کند.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این سؤال که معافیت مالیاتی در سال آینده چقدر خواهد بود، گفت: بررسی‌ها و ارزیابی‌های کارشناسی انجام داده‌ایم و منتظر سبد قیمتی دولت درخصوص حامل‌های انرژی هستیم و این معافیت‌ها متناسب با شرایط اقتصادی و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تعدیل خواهد شد. عسگری افزود: البته برآوردهایی با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور داشته‌ایم ولی چون بحث‌ها تمام نشده نمی‌توانم رقم دقیقی را اعلام کنم.

او درباره سرنوشت تجهیز واحدهای صنفی به ماشین‌های فروش، گفت: در قانون اصناف مصوب سال 1382 مهلت استفاده از دستگاه‌های فروش برای مشاغل گروه‌های الف و ب 3 سال و برای مشاغل گروه‌ج 5 سال فرصت دیده شده بود که متأسفانه این کار تا الان به‌صورت فراگیر اجرا نشده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: با رایزنی‌هایی که با وزارت بازرگانی و شورای اصناف کشور داریم، خوشبختانه رویکرد این است که استفاده از ماشین فروش را در برنامه پنجم عملیاتی کرده و برای اینکه الزام قانونی این کار را قوی‌تر کنیم، ماده‌ای در قانون برنامه پنجم گنجانده‌ایم که برای اصناف و مشاغل استفاده از ماشین‌های فروش اجباری شود و در غیر این صورت از معافیت پایه مالیاتی محروم خواهند شد.

معاون وزیر اقتصاد درباره پیشنهاد وزارت بازرگانی درباره افزایش مالیات بر ارزش افزوده برخی کالاهای وارداتی هم گفت: ما منتظر هستیم ببینیم آیا این پیشنهاد به قانون تبدیل خواهد شد یا خیر.ما مجری قانون هستیم و سازمان امور مالیاتی پیشنهادی نداشته است که بخواهم اظهارنظر کنم. متن کامل گفت‌وگوی همشهری با رئیس سازمان امور مالیاتی ایران درباره چالش‌های مالیاتی و آخرین وضعیت مالیات طلافروشان و مقاومت شرکت‌های دولتی در پرداخت مالیات را فردا بخوانید.

طلافروشان تا پایان آذرماه فرصت ثبت نام دارند

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از تمدید ثبت نام طلافروشان تا پایان آذر ماه خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده ثبت نام طلافروشان تا پایان آذر ماه تمدید شد و این صنف باید هر چه سریع‌تر در نظام مالیاتی ثبت نام کرده و هرچه سریع‌تر قانون را اجرا کنند و ما را وادار به استفاده از ابزارهایی که در قانون دیده شده، نکنند.

به گزارش ایسنا، او دیروز در حاشیه یک همایش افزود: در حال حاضر 15 هزار و 500 طلا فروش در کشور وجود دارد که 4 هزار و 500 واحد خرده‌فروش هستند و در این میان 10 هزار نفر جزو مشمولان بند «ج» بوده و باید مالیات پرداخت کنند.

کد خبر 122411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز