شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس سازمان هواشناسی می‌گوید: بر اساس پیش بینی این سازمان انتظار می‌رود که ‌با ورود یک موج از سمت شمال غرب کشور، در روز سه‌شنبه از پایداری هوا و غلظت‌ آلاینده‌های جوی به تدریج از نیمه شمال کشور تا حدی کاسته شود

هوای پاک

 به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای کشور گفت: در سه روز آینده جو کشور همچنان پایدار است از این رو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت‌ آلاینده‌های جو بالا بوده و آسمان این شهر‌ها هم غبارآلود پیش‌بینی می‌‌شود.

او تاکید کرد: اما از اواخر روز دوشنبه عبور موجی از سمت شمال غرب کشور برای مناطق شمال غرب و سواحل دریای خزر، وزش باد و بارش‌های پراکنده را به دنبال دارد.

او ادامه داد: با عبور این موج انتظار می‌رود در روز سه‌شنبه از پایداری هوا و غلظت‌ آلاینده‌های جوی به تدریج از نیمه شمال کشور تا حدی کاسته شود.

گودرزی همچنین تصریح کرد: تهران در 2 الی 3 روز آینده غبارآلود پیش‌بینی شده ‌و حداکثر دمای آن امروز به 20 و حداقل به 8 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

  با وزش باد درسطح کشور، لایه‌های جو جابه‌جا شده و هوای از وضعیت سکون خارج می‌شود و می‌توان امیدوار بود که اندکی از میزان غلظت آلاینده‌ها و امکان تخلیه هوا درشهرهای صنعتی و پرجمعیت،بویژه در تهران کاسته شود.

کد خبر 122270
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز