همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات با اشاره به ترورهای اخیر اظهار کرد: این ترورها قطعا توسط سرویس‌های اطلاعاتی موساد، سی آی ای و ام آی سیکس صورت گرفته است.

moslehi

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در حاشیه‌ افتتاح نمایشگاه دستاورد دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در امر مبارزه با فساد اداری، در جمع خبرنگاران تصریح کرد: سرنخ‌هایی به دست آورده‌ایم و دستگیریهای نیز انجام شده که این گروه می‌خواستند اقدام دیگری انجام دهند ولی موفق نشدند و اذعان دارند که توسط سرویس‌های جاسوسی بیگانه آموزش دیده‌اند. در این دستگیری سرنخ‌های بسیار قابل توجهی از این‌که چگونه سرویس‌های اطلاعاتی از مزدوران ضدانقلابی که از اول انقلاب تاکنون با انقلاب ضدیت داشته و حرکت‌های ضدانقلابی را دنبال کرده و حالت ورشکستگی پیدا کرده بودند به عنوان مزدور استفاده کردند، بدست آورده‌ایم.

وی افزود: متاسفانه در میان بازرسان آژانس بین‌المللی هسته‌ای جاسوسانی وجود دارند و باید در این زمینه پاسخگو باشند، سازمان ملل نیز باید پاسخگو باشد چراکه در نتیجه تحریم‌ها نام دانشمندان ایرانی مطرح می‌شود که دشمن‌مان به دنبال آن‌ها هستند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: ان‌شاءالله این سرنخ‌ها با پی‌گیری‌هایی که در حال انجام است توسعه می‌یابد و به عوامل اصلی نیز می‌رسد.

مصلحی در پاسخ به این سوال که آیا این دستگیری‌ها با ترورهای اخیر مرتبط است؟ گفت: دقیقا ترورهایی که طراحی کرده بودند در همین راستا بوده و ترور دیگری که می‌خواستند انجام دهند ناکام مانده است.

وی در پاسخ به این سوال که نتایج آن را اعلام کنید، گفت: این موضوع بستگی به اقدامات اطلاعاتی دارد که به نتیجه برسد. در این زمینه موساد، سی‌آی‌ای و ام‌آی‌سیکس هر سه به یکدیگر اطلاعات داده و با یکدیگر در این حرکت هماهنگ بودند. صحبت‌های اخیر ام‌آی‌سیکس و انتشار اسنادی که صورت گرفت همه نشان‌دهنده‌ وجود حرکت‌های هماهنگ بوده است.

وزیر اطلاعات درخصوص حفاظت از اساتید و دانشمندان هسته‌یی اظهار کرد: ما اقدامات اطلاعاتی انجام می‌دهیم و مباحث حفاظتی این عزیزان با دستگاه‌های دیگر است که آن‌ها نیز در حال پی‌گیری برنامه‌هایی در این راستا هستند.

مصلحی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص انتقاد اخیر رییس قوه‌ قضاییه درباره عدم همکاری نیروهای امنیتی در پرونده‌ کوی دانشگاه، اظهار کرد: نظر ایشان محترم است، اما اقداماتی که در این راستا ما باید به عنوان وزارت اطلاعات انجام می‌دادیم را انجام داده‌ایم. اگر مشکلی دارند بیان کنند.

 

 

کد خبر 122246
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز