همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات از شناسایی و بازداشت شماری از مجموعه عوامل 2 حادثه تروریستی اخیر خبر داد.

terror

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در حاشیه همایش شاخص‌های خط امام در مجتمع یاوران مهدی جمکران در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: در این حادثه سه سرویس جاسوسی موساد، سیا و MI6 نقش داشتند که با بازداشت این افراد به سرنخ های جدیدی برای بازداشت عوامل دیگر دست یافتیم.

وی افزود: افرادی که با این سرویس‌ها همکاری می‌کردند، مجموعه گسترده‌ای را تشکیل می‌دهند و قصد اقدامات گسترده‌ای را داشتند که جلوی آن گرفته شد.

وزیر اطلاعات در خصوص شمار افراد بازداشت شده سخنی نگفت.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان اینکه دشمنان برای این گونه اقدامات از گروه‌های شکست خورده و معاند نظام استفاده می‌کنند افزود: برای ما از اول مشخص بود که با توجه به تصویب قطعنامه و انتشار اسامی دانشمندان هسته‌ای کشورمان، استکبار به دنبال ایجاد شیطنت در این زمینه است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه هدف دشمن از ترور نخبگان، بی ثبات کردن کشور است افزود: دشمن بداند که با این اقدامات راه به جایی نخواهد برد و مردم به ویژه دانشجویان به سمت بومی کردن انرژی هسته‌ای بیشتر تلاش خواهند کرد.

بر اثر انفجار بمب در روز دوشنبه 9 آذر در 2 نقطه شهر تهران، دکتر مجید شهریاری یکی از استادان دانشگاه شهید بهشتی به شهادت رسید و دکتر فریدون عباسی یکی دیگر از استادان دانشگاه شهید بهشتی زخمی شد.

جنگ نرم 80 موسسه آمریکایی با ایران

وزیر اطلاعات راه اندازی جنگ نرم را برای مقابله با اندیشه‌های والای انقلاب اسلامی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی در همایش شاخص‌های خط امام (ره) که به همت دفتر پژوهش‌های فرهنگی قم در مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد، گفت: ناکارآمد نشان دادن اسلام برای هدایت و مدیریت جامعه، جدایی مردم از نظام اسلامی، بزرگ نمایی مشکلات جامعه با استفاده از تبلیغات رسان‌های، ترویج مکاتب انحرافی و تعصبات قومی و نفوذ در افکار و اندیشه های افراد تاثیرگذار جامعه از جمله برنامه‌های اصلی این جنگ است.

وی تخریب و تضعیف اعتقادات و باورهای دینی جامعه به ویژه جوانان را هدف و رسانه‌های جمعی و فضاهای مجازی را ابزار جنگ نرم دانست و افزود: تا وقتی که روح دینی و ملی و اعتماد متقابل مردم و مسئولان وجود دارد، دشمنان به اهداف خود نخواهند رسید.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه مقوله فتنه فقط یک بحث سیاسی نیست بلکه سران فتنه از ماهیت اسلام ناب محمدی فاصله گرفته اند، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون جریان هایی با مدیریت فتنه ها قصد ضربه زدن به مردم و نظام را داشته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی جنگ نرم را یک مقوله فرهنگی و محتوایی توصیف کرد و افزود: نقش نیروهای فرهنگی به ویژه روحانیان در خنثی کردن توطئه های دشمنان بی بدیل است.

وی با اشاره به فعالیت 80 موسسه در آمریکا با بودجه ای معادل 2 میلیارد دلار در سال در زمینه جنگ نرم برضد جمهوری اسلامی گفت : در 18 سال گذشته 17 میلیارد و 700 میلیون دلار بطور مشخص برای براندازی نظام اسلامی هزینه شده است.

در این همایش 2 روزه شرکت کنندگان در سه کمیسیون شاخص‌های خط امام راحل، صیانت از شاخص‌های خط امام (ره) و علل انحراف از شاخص‌های خط ایشان را بررسی کردند.

کد خبر 122132
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز