همشهری آنلاین: پایگاه اینترنتی گاردین با انتشار تصاویر ویدئویی، ابعاد جدیدی از خشونت پلیس انگلیس را فاش کرد.

انگلیس

به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، گاردین در این تصاویر نشان داد پلیس انگلیس با اسب در میدان ترافالگار لندن، به تظاهر کنندگان یورش برد و تعدادی از دانشجویان دختر بر اثر این یورش پلیس، وحشت زده و گریه کنان از صحنه فرار می کنند. این در حالی است که فرمانده پلیس انگلیس، حمله به تظاهر کنندگان را رد می‌کند.

در یک ماه گذشته، دانش آموزان و دانشجویان انگلیسی، سه بار در اعتراض به افزایش شهریه دانشگاه‌ها تظاهرات و راهپیمایی کرده اند که در هر سه بار، درگیری‌هایی بین نیروهای ضد شورش و تظاهر کنندگان روی داده است.

پلیس انگلیس، فقط دیروز 168 دانشجو را در تظاهرات سراسری این کشور بازداشت کرد.

منابع رسمی نیز از ادامه بازداشت‌ها بدست پلیس انگلیس خبر می دهند. بیشترین بازداشت‌ها در لندن با 153 نفر روی داد و در تظاهرات دیروز در شهرهای بریستول و منچستر، به ترتیب ده و پنج نفر بازداشت شدند. در تظاهرات نخست دانشجویی در انگلیس، 32 نفر بازداشت و 17 نفر مجروح، در تظاهرات دوم، 57 نفر بازداشت و 8 نفر زخمی و در تظاهرات دیروز نیز 168 نفر بازداشت شدند.

در تظاهرات دیروز در چند شهر انگلیس از قبیل لیدز، گلاسگو، برایتون، منچستر، کاردیف، بیرمنگهام و ادینبورو، هزاران دانش آموزان و دانشجو در هوای بسیار سرد، اعتراض خود را به سیاست های اقتصادی دولت این کشور نشان دادند.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز هم اعلام کرد، شماری از ساختمان های دانشگاه‌ها در شهرهای لندن، ناتینگهام، کمبریج و آکسفورد و بریستول هنوز در اشغال دانشجویان است.

کد خبر 122114
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز