همشهری آنلاین: کانون صدابرداران تنها کانون از میان 9 کانون خانه موسیقی بود که در نوبت اول مجمع عمومی آن به نصاب لازم رسیدو هیئت مدیره تازه خود را انتخاب کرد.

کانون صدابرداران خانه موسیقی

به گزارش همشهری‌آنلاین عصر سه شنبه،9 آذر 25 عضو از 44 عضو کانون صدابرداران در محل خانه موسیقی جمع شدند تا ضمن شنیدن گزارش هئیت مدیره قبلی،‌هئیت مدیره و بازرس تازه خود را انتخاب کنند.

بر اساس رای‌های شمارش شده به ترتیب خانم سوسن بخشایش(23 رای)،رحیم بقایی(20 رای)،رحیم شب‌خیز(17 رای)،حسن عسگری‌بیدهندی(16 رای)،امید انصاری(15 رای) به عنوان اعضای اصلی هئیت مدیره و محمد آ‌یت با 18 رای به عنوان بازرس انتخاب شدند.

همچنین مهدی سالک اردستانی با 13 و محسن فراهانی با 12 رای به عنوان اعضای علی‌البدل هئیت مدیره و فرزاد میلانی با 6 رای به عنوان بازرس علی‌البدل برای مدت دو سال انتخاب شدند.

در انتخابات کانون صدابرداران ابتدا  محمد سریر، رئیس و مدیرعامل خانه موسیقی درباره فعالیت‌های خانه موسیقی و اینکه اعضای خانه باید تحرک بیشتری داشته باشند سخنانی گفت  و سپس گزارش هیئت مدیره پیشین توسط آقای درخشان قرائت شد و سپس برخی از اعضای این کانون نکاتی را مطرح کردند که از جمله آن سخنان اردستانی درباره وضعیت وخیم انتقال ریل‌های آرشیو صدا و سیما به روی مواد دیجیتالی تازه بود که بدون هیچ ضابطه‌‌ای در حال انجام شدن است و این می‌تواند آسیب‌های جدی به این آثار ارزشمند وارد کند.

پس از ارائه این سخنان سید ابوالحسن مختاباد بازرس خانه موسیقی توضیحاتی درباره شرایط برگزاری انتخابات داد و مجمع عمومی یاد شده با رای دادن اعضاء و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

در چند روز اخیر مجامع عمومی کانون‌های مدرسان،سازسازان، پژوهشگران، نوازندگان کلاسیک،خوانندگان سنتی و خوانندگان کلاسیک و آهنگسازان برگزار شد که به دلیل به نصاب نرسیدن اعضاء به نوبت دوم موکول شد.

پیش بینی می‌شود انتخابات کانون نوازندگان سنتی که مجمع عمومی آن عصر چهارشنبه،10 آذر در تالار وحدت برگزار می‌شود هم به نصاب لازم نرسد و این انتخابات هم به نوبت دوم موکول شود.

برابر آنچه که در اساسنامه خانه موسیقی‌آمده است، نوبت دوم این مجامع با هر حد نصابی قانونی است.

عکس:عطاء نویدی

کد خبر 122020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز