سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

گروه حوادث: دانش‌آموز 15ساله پیش از شروع کلاس درس، با تهدید اسلحه، همکلاسی‌ها و معلمش را گروگان گرفت و آنها را تهدید به مرگ کرد.

حوادث آمریکا

پلیس بعد از محاصره دبیرستان، در یک عملیات ضربتی نوجوان گروگانگیر را دستگیر کرد و به 4ساعت دلهره در کلاس درس پایان داد. بعد از ظهر دوشنبه گذشته ماموران پلیس شهر مارینت در ایالت ویسکانسین آمریکا در جریان گروگانگیری مسلحانه در یکی از دبیرستان‌های این شهر قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند.

تماس‌های اولیه‌ای که با پلیس برقرار شده بود نشان می‌داد که گروگانگیر، دانش‌آموز 15ساله یکی از کلاس‌های دبیرستان است که با در دست داشتن 2 اسلحه، 24 دانش‌آموز و معلم کلاس را گروگان گرفته است. با این اطلاعات، تلاش پلیس برای خلع سلاح گروگانگیر و نجات دانش‌آموزان شروع شد اما نوجوان مسلح حاضر نبود با ماموران حرف بزند و همین مسئله، کار پلیس را سخت‌تر می‌کرد.

در حالی که یک ساعت از ماجرا گذشته بود، خانواده دانش‌آموزانی که در کلاس درس گروگان گرفته شده بودند، پشت در دبیرستان جمع شده و وحشتزده شاهد تلاش پلیس برای نجات گروگان‌ها بودند. از طرفی ماموران برای اینکه در این حادثه به کسی آسیبی نرسد بقیه دانش‌آموزان را از کلاس‌ها خارج کرده و با محاصره کامل دبیرستان به انتظار فرصتی مناسب برای دستگیری گروگانگیر مسلح نشسته بودند.

با گذشت حدود 4 ساعت دلهره، سرانجام در کلاسی که گروگانگیری در آنجا صورت گرفته بود، باز شد و 5 نفر از دانش‌آموزان از آنجا خارج شدند. آنها توانسته بودند با گفت‌وگو با نوجوان گروگانگیر او را متقاعد کنند که اجازه خروجشان را بدهد و به محض خروج آنها از کلاس، ماموران پلیس وارد آنجا شدند.

در حالی که نوجوان گروگانگیر در تیررس تک‌تیراندازهای پلیس بود و آنها وی را هدف گرفته و از او می‌خواستند اسحله‌اش را زمین بگذارد، ناگهان نوجوان 15ساله لوله یکی از سلاح‌ها را روی دستش گذاشت و گلوله‌ای شلیک کرد. در همین هنگام ماموران به او حمله‌ور شدند و وی را قبل از اینکه بتواند گلوله دیگری به‌خودش شلیک کند، خلع سلاح و دستگیر کردند.

به گزارش رویترز، نوجوان گروگانگیر که به‌شدت دچار خونریزی شده بود، پس از دستگیری به درمانگاه و از آنجا به اداره پلیس منتقل شد و تحقیقات درخصوص انگیزه او درباره گروگان گرفتن همکلاسی‌هایش ادامه دارد.

کد خبر 122016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز