همشهری آنلاین : وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه حذف قطعی کنکور سراسری تا سال 93، گفت: قانون حذف کنکور مستلزم تلاش تمامی مراجع آموزشی کشور است و در این میان وزارت آموزش و پرورش بیشترین آمادگی را برای حذف کنکور و اجرای قانون دارد

حاجی بابایی

 حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به اینکه در کنکور سراسری امسال میزان تاثیر نمرات دانش‌آموزان در کنکور 25 درصد است گفت: در حال حاضر با همکاری سازمان سنجش هر ساله در میزان و نسبت تاثیر نمرات در کنکور سراسری افزایش داریم که این امر باعث حذف تدریجی کنکور سراسری می‌شود.

وی افزود: حذف مقطع پیش‌دانشگاهی و اضافه شدن سال چهارم دبیرستان که در طرح اصلاح ساختار آموزشی پیش‌بینی شده است مقدمه مناسب و صحیحی برای حذف تدریجی کنکور است و همه اینها طی سالهای آینده اجرا می‌شود تا دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها دغدغه‌ای به نام کنکور نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به واگذاری آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای به وزارت علوم اظهار داشت: مجلس طی قانونی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای را از آموزش و پرورش به وزارت علوم موافقت کرد که این امر باعث کوچک‌سازی بدنه آموزش و پرورش و واگذاری آموزش‌های عالی به مرجع اصلی خود در کشور شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای برای تربیت دانش‌آموزان است نه دانش‌جویان بر همین اساس ما معتقدیم که باید تمامی ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های خود را صرف تربیت دانش‌آموزان کنیم که البته این امر باعث رشد و شکوفایی هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت کشور می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با واگذاری این آموزشکده‌ها به وزارت علوم دیگر شاهد بروز مشکلاتی برای این دانشجویان نباشیم.

کد خبر 121993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز