دوشنبه ۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخستین دوره جایزه سال ایرج بسطامی با تقدیر از نادر گلچین، چهره پیشکسوت آواز ایران و معرفی 7چهره‌ جوان آواز از میان 300 شرکت کننده به کار کار خود پایان داد.

بسطامی

به گزارش همشهری‌آنلاین در این مراسم که عصر دوشنبه در تالار وحدت برگزار شد،‌امیر رفعتی از تهران،به عنوان خواننده نخست بیشترین امتیاز را به دست آورد و بعداز او به ترتیب علی یاری‌پور از تهران،محسن سیاوشی از فارس،امیر زمانی از قزوین،میلادمحمدی از زاهدان و هادی گراوندی از کرمانشاه به عنوان نفرات دوم تا ششم معرفی شدند ولوح تقدیر وجایزه نقدی بانک شهر و شرکت تیسوت به آنها اهداء‌شد.

همچنین بهرخ شورورزی بانوی خواننده نیز مورد تقدیر قرارگرفت.
به گزارش همشهر‌ی‌آنلاین امیر رفعتی فرزند قاسم رفعتی، خواننده توانمند موسیقی سنتی است که آواز معروف سحرگهان را خوانده بود.

بر اساس این گزارش در ابتدای نشست فاضل جمشیدی،خواننده آواز و دبیر اجرایی این مراسم به ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری این جایزه پرداخت سپس گروه موسیقی بنیاد بسطامی به آهنگسازی محمد موحد‌نیا قطعاتی را در مایه دشتی اجرا کردند و در ادامه فیلمی درباره زنده‌یادان پرویز مشکاتیان و ایرج بسطامی  با عنوان آتش آه به کارگردانی احسان صفا‌پور پخش شد.
سخنرانی بانو ایران درودی که از جمله اعضای هیئت امنای بنیاد بسطامی است درباره جایگاه بسطامی و نیز کار معروف او «وطن من» از دیگر برنامه‌های شب ایرچ بسطامی -مشکاتیان بود.

قرائت بیانیه هیئت داوران توسط مظفر شفیعی و نیزسخنان نادر گلچین درباره مرحوم بنان و ذکر خاطره‌آی از آن زنده‌یاد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در ادامه پرنیا،‌آهنگساز ونوازنده سنتور که آلبوم معروف گلپونه‌ها را با ایرج بسطامی کار کرده بود به اجرای قطعه قاصد تلخ پرداخت که به گفته او اگر چه با صدای مرحوم بسطامی ضبط شده است ، اما هیچگاه این اثر انتشار عمومی پیدا نکرد و امروز هم با صدای دوستم رضا رضایی اجرا خواهد شد.

حضور چهره‌هایی چون حسین الهی قمشه‌ای،سیمین بهبهانی از جمله حاشیه‌های این مراسم بود.

کد خبر 121954
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز