گروه سیاسی: نشست خبری رئیس‌جمهور، با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در ساختمان شهید بهشتی مجموعه پاستور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی همشهری، محمود احمدی‌نژاد در این نشست با اشاره به گزارش تازه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، تاکید کرد: گزارش اخیر آژانس اشکالات فراوانی دارد از جمله اینکه برخی اسناد محرمانه ما را منتشر کرده‌اند که این خلاف قانون است البته ما چیزی برای پنهان کردن نداریم و برای ما مشکل ایجاد نمی‌کند.

او ادامه داد: گزارش اخیر، یک قدم به حقیقت نزدیک شده است. من امیدوارم آژانس بتواند از فشارها خارج شده و براساس قانون، نظارت خود را داشته باشد. رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره گفت‌وگوهای هسته‌ای احتمالی ایران در آینده نزدیک گفت: اینطور نیست که 1+5 تحت یک جبهه متحد مقابل ما ایستاده باشد؛

در خود آنها رقابت وجود دارد. ایران متحد و آنها متفرق هستند ولی ما امیدواریم نگاهشان جهانی باشد و شرایط خود و بین‌المللی را به درستی درک کنند.احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به سؤال دوم خبرنگار العالم درباره اسنادی که اخیرا از سوی سایت ویکی‌لیکس منتشر شده که در آن ادعا شده است که برخی کشورهای عربی خواستار حمله به ایران بوده‌اند، گفت: انتشار این اسناد یک شیطنت است و ما برای آن بهایی قائل نیستیم.

رابطه ما با کشورهای همسایه برادرانه و دوستانه است و این شیطنت‌ها در این رابطه تاثیر ندارد و این اسناد از نظر ما فاقد اعتبار است. رئیس‌جمهوری همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری که گفت، مطالبی مربوط به برنامه‌های هسته‌ای ایران از طریق سایت ویکی‌لیکس درز پیدا کرده است، تاکید کرد: من می‌خواهم عبارت شما را اصلاح کنم. این برنامه‌ها درز پیدا نکرده بلکه یک بحث منظم و برنامه‌ریزی شده بوده است.

او ادامه داد: دولت آمریکا این اسناد را منتشر کرده و طی یک بازی اطلاعاتی و جنگ روانی، این اسناد منتشر شده است. رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی درباره نامه اخیر دبیر شورای نگهبان که با واکنش‌های مجلس مواجه شد، گفت: من از برخی اعتراض‌ها به این روند تعجب می‌کنم. تذکر قانون اساسی طبق اصول قانون اساسی جزء اختیارات رئیس‌جمهور است.

احمدی‌نژاد در این نشست درباره اینکه آیا هدفمند کردن یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها منجر به ایجاد تورم انتظاری نمی‌شود؟ اطمینان داد که نگران تاخیر در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نباشید. او همچنین گفت: اقلیتی هستند که به‌دنبال بهره‌برداری مناسب از این مسئله‌‌اند، اما اگر آنها برنامه‌های ما را بدانند می‌فهمند که طراحی‌های ما به نفع آنها هم هست.

خبرنگار دیگری از رئیس‌جمهور درباره زمان اعلام هدفمندی یارانه‌ها و چگونگی بهبود وضعیت اقتصادی و رفاه مردم پرسید که احمدی‌نژاد پاسخ داد: خودم هم منتظرم روزی که باید این برنامه اجرا شود فرا برسد.

احمدی‌نژاد همچنین در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره نشست اخیر اصولگرایان و نتایج آن گفت: ما همیشه دعوت‌کننده به وحدت بوده‌ایم.

مشکل استخدام نیروهای شرکتی

رئیس‌جمهور در جریان پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران و درحالی‌که اختیارات خود را برمی‌شمرد به اصلی از قانون اساسی استناد کرد.خبرنگار همشهری در فرصت کوتاه پرسش خود با اشاره به همان اصل، گفت: یادآوری کردید که براساس قانون اساسی مسئولیت امور استخدامی مستقیما به‌عهده شماست.

یادآوری می‌کنم که هیات دولت در سال 85 با تاکید ویژه جنابعالی مصوبه‌ای داشت مبنی بر به‌کارگیری مستقیم نیروهای کارشناس و متخصص شرکتی شاغل در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی. امروز بعد از 4 سال هنوز بسیاری از وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی مصوبه شما را اجرا نکرده‌اند. مردم منتظرند تا بدانند که برای حل این مشکل چه خواهید کرد؟ محمود احمدی‌نژاد پاسخ داد: بیش از 70 درصد نیروهای شرکتی، قراردادی شده‌اند.

بعضی دستگاه‌ها که این کار را نکردند شرکت دولتی بوده‌اند و تفسیر از قانون برای آنان طور دیگری است.احمدی‌نژاد وعده داد: ما این موضوع را دنبال می‌کنیم و ان‌شاءالله انجام می‌شود.

کد خبر 121938

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز