گروه اجتماعی: تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور سال آینده به 25 درصد افزایش یافت. در کنکور امسال سوابق تحصیلی 10درصد تأثیر داشت.

آزمون

معاون سازمان سنجش درباره تغییرات کنکور سال‌90 به همشهری اعلام کرد: براساس مصوبه کار‌گروه ماده قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه و مراکز آموزش عالی 3 تغییر در اجرا و روش گزینش به‌وجود آمده است که افزایش میزان تأثیر سوابق تحصیلی یکی از آنهاست. به گفته ابراهیم خدایی، تغییر دوم در تأثیر نمره دروسی است که به صورت امتحان نهایی برگزار می‌شود.

ایجاد پرونده برای داوطلبان

معاون سازمان سنجش آموزش کشور سومین تغییر در کنکور را تغییر در نحوه ثبت‌نام دانست و اظهار کرد: در کنکور سال‌90 برای داوطلب پرونده سوابق تحصیلی و مشخصات تهیه می‌شود و داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی هستند ثبت‌نام آنان منوط به ثبت مشخصات شناسنامه‌ای و سوابق تحصیلی از سال‌84 فایل وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

خدایی گفت: اگر مشخصات و سوابق تحصیلی داوطلبان در فایلی که آموزش و پرورش فرستاده نباشد سامانه ثبت‌نام را انجام نمی‌دهد و داوطلب باید به مناطق آموزش و پرورش مراجعه کند و تا 25 بهمن‌ماه اطلاعات را تصحیح کند. معاون سازمان سنجش با اشاره به آمار پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری 89 گفت: در آزمون سال گذشته 3میلیون دفترچه به‌صورت شخصی‌سازی‌ شده چاپ شد.

200‌هزار صندلی خالی دانشگاه‌ها

رئیس سازمان سنجش نیز در آیین قدردانی از نفرات برتر کنکور گفت: در کنکور امسال 200‌هزار صندلی خالی ماند. محمد حسین سرورالدین افزود: یک میلیون و 300‌هزار داوطلب در کنکور 89 ثبت‌نام ‌کردند که از این تعداد یک میلیون و 280‌هزار نفر بر سر جلسه آزمون حضور یافتند.

چندی پیش مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم درباره عوامل خالی ماندن ظرفیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: رشد بی‌رویه پذیرش در دانشگاه‌های آزاد و پیام نور، موجب شده تا دانشجویان با وجود استادان خوب دانشگاه‌های غیرانتفاعی، در دانشگاه آزاد ثبت نام کنند.

کد خبر 121919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز