رضا کربلایی: کمتر از 4ماه تا پایان سال 1389 باقی مانده اما هنوز برنامه دولت برای تشویق کارمندان دولتی شاغل در تهران جهت خروج از پایتخت چندان با موفقیت همراه نبوده است.

طرح - خانه

لطف‌الله فروزنده، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری، معتقد است که تعداد متقاضیان خروج از تهران بیش از تعدادی است که تاکنون ثبت نام کرده‌اند .به گفته او، بسیاری از متقاضیان بالقوه منتظر هستند تا ببینند آنها که ثبت‌نام کرده‌اند، چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد.

آنچه بیشتر بر ابهام خروج کارکنان دستگاه‌های دولتی از پایتخت می‌افزاید، پرسش‌هایی است که معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری تلاش کرده است به آنها پاسخ شفاف دهد.

متن پاسخ‌های معاونت یادشده به برخی پرسش‌های رایج با هدف آگاهی بیشتر متقاضیان احتمالی خروج از تهران را می‌خوانید:
1- پرداخت حقوق و مزایای متقاضیان انتقال تا پایان سال 89 به عهده دستگاه اجرایی مقصد است.
2-رعایت ماده 5 آیین‌نامه مورخ 27 اسفند 88 مبنی بر معافیت از محدودیت سقف اضافه‌کار، به معنای رفع محدودیت‌ افزایش مبلغ اضافه‌کار از 50درصد مبلغ حقوق ثابت کارمند است.
3- پرداخت هزینه‌های جابه‌جایی محل خدمت، انتقال و هزینه سفر به عهده دستگاه مبدأ است.
4- برای برخورداری از تسهیلات وام بانکی و مسکن، دستگاه مقصد به منظور معرفی فرد متقاضی به بانک‌های عامل و اداره کل مسکن و شهرسازی در استان برای دریافت تسهیلات اقدام خواهد کرد.
5- هدیه ازدواج به افرادی تعلق می‌گیرد که پس از تاریخ ابلاغ آیین‌نامه 27 اسفند 88 ازدواج کرده باشند و توسط دستگاه مبدأ پرداخت خواهد شد.
6- در خصوص برخورداری از تسهیلات انتقال محل تحصیل دانشجویانی که والدین آنان متقاضی انتقال هستند، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مراکز آموزش عالی مستقر در تهران در کلانشهرها موظف شدند تا امکانات و تسهیلات لازم را به‌منظور جابه‌جایی همسر دانشجو و فرزندان دانشجوی کارمندان منتقل شده فراهم کنند.
7-برای برخورداری از تسهیلات معاینات پزشکی و امکانات ورزشی در استان‌ها، دستگاه مقصد فرد متقاضی را به‌دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی و اداره کل تربیت بدنی استان معرفی می‌کند.
8- در خصوص برخورداری از تسهیلات یک گروه تشویقی، با‌توجه به عدم وجود گروه شغلی در قانون مدیریت خدمات کشوری اعطای امتیاز گروه تشویقی امکان‌پذیر نیست.
9- برای برخورداری از تسهیلات پرداختی هزینه انشعابات آب، برق، گاز و... دستگاه مقصد، فرد متقاضی را به مراجع مورد نظر در استان معرفی می‌کند.
10- انتقال کارکنان متقاضی از شهر تهران به شهرستان‌های استان تهران امکان‌پذیر است.
11- بر اساس آیین‌نامه انتقال، حداکثر سابقه خدمت برای متقاضیان انتقال لحاظ نشده است ولی
کارمندان منتقل‌شده موظفند تعهد محضری مبنی بر
انجام 10 سال خدمت در دستگاه اجرایی مقصد ارائه کنند.
12- حداقل 5 سال از عمر خدمتی کارکنان رسمی و پیمانی و حداقل 15 سال از عمر خدمتی کارکنان قراردادی باید باقی مانده باشد.
13- درصورت انصراف فرد از انتقال، بازگشت وی به شهر تهران و کلانشهرها و شهرستان‌های استان تهران امکان‌پذیر نبوده و در خصوص انتقال آنها به غیر کلانشهرها درصورت توافق دستگاه مبدأ و دستگاه مقصد امکان‌پذیر است.
14- متقاضیان انتقال می‌بایست با رجوع به سایت دبیرخانه کارگروه انتقال از شهر تهران و انتخاب دستگاه و شهر مقصد و ارائه تقاضای کتبی انتقال به دستگاه مبدأ، عمل ثبت نام را انجام دهند.
15- انتقال کارمندان شاغل در شهرستان‌های استان تهران به خارج از استان تهران بلامانع بوده و اعطای تسهیلات به اینگونه کارکنان در حدود اختیارات دستگاه‌های مبدأ و مقصد خواهد بود.
16- درباره نحوه رفتار با کارکنانی که دستگاه متبوع آنها فاقد واحد متناظر در استان و شهرستان هستند، باید دانست که اینگونه متقاضیان انتقال باید مراتب را به استانداران اعلام کنند تا استانداران، محل خدمت متقاضی را در سایر دستگاه‌های اجرایی مناطق محلی با توجه به اولویت انتخاب‌شده از سوی متقاضی تعیین کنند.
17- حمایت و تسهیلات این آیین‌نامه شامل تمامی کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و سایر عناوین مشابه شاغل در وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، مؤسسات بیمه و سایر دستگاه‌های اجرایی موضوع قانون مدیریت خدمات کشوری، کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیروهای مسلح (با اذن فرماندهی معظم کل قوا) و بازنشستگان، است.
18- محل تولد متقاضی در استان مقصد، مانع برخورداری از امتیازات نیست.
19- اعضای هیأت علمی دانشگاه، قضات و کارمندان بخش خصوصی مشمول آیین‌نامه انتقال نیستند.
20- کارمندان بانک‌ها و بیمه‌ها که قبلا از تسهیلات مسکن استفاده کرده‌اند، می‌توانند مجددا از این تسهیل بهره‌مند شوند.
21- همزمان با انتقال متقاضیانی که پست مدیریتی دارند، پست سازمانی آنان از دستگاه اجرایی محل خدمت (مبدأ) حذف و به تعداد پست‌های سازمانی در دستگاه‌ اجرایی مقصد اضافه می‌شود و چنانچه به دلایلی امکان انتقال پست‌های مدیریتی و سرپرستی وجود نداشته باشد مابه‌التفاوت در پست جدید به آنان پرداخت خواهد شد.
22- برای متقاضیان انتقال ارتقای شغلی پیش‌بینی نشده است.
23- تسهیلات آیین‌نامه انتقال به کارکنان زن شاغلی که سرپرست خانوار نیستند و متقاضی انتقال هستند، تعلق نمی‌گیرد، ولی کارمندانی که به‌همراه همسران کارمندشان منتقل می‌شوند، صرفا از وام موضوع مصوبه بهر‌ه‌مند خواهند شد.
24- متقاضیان استفاده از مزایای آیین‌نامه انتقال باید حائز شرایط زیر باشند: اول اینکه قبل از پایان سال 1388 در شهر تهران مشغول به خدمت بوده باشند، دوم اینکه تاریخ انتقال آنان از شهر تهران از ابتدای سال 89 به بعد باشد.

 

کد خبر 121890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز