یکشنبه ۷ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۹
۰ نفر

گروه شهری: درحالی‌که آلودگی هوای شهر تهران در شرایط هشدار قرار دارد کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای شهر تهران بار دیگر عصر دیروز و با عجله در سازمان حفاظت محیط‌زیست تشکیل جلسه داد.

آلودگی هوا تهران

در این جلسه اجرای طرح زوج یا فرد در کل تهران برای تمام خودروها و موتورسیکلت‌ها جهت تصویب نهایی به هیات دولت پیشنهاد شد.مرتضی تمدن، استاندار تهران از وجود 3 دستور کار در جلسه خبر داد.به گزارش ایسنا وی با اشاره به اینکه پایداری هوا تا پایان هفته ادامه خواهد داشت، افزود: تعطیلی همیشه گره‌گشا نیست؛ تعداد زیادی از خانواده‌ها تماس می‌گیرند که مهدهای کودک و مدارس را تعطیل نکنید، چرا که والدین هر دو کارمندند و لذا اگر می‌خواهید تعطیل کنید، کلا تعطیل کنید.

استاندار تهران تاکید کرد: اگر به ضرورت و اضطرار برسیم که رفع آلودگی هوا در تهران نیازمند تعطیلی است، قطعا زودتر خبر می‌دهیم. وی با اشاره به تصویب اجرای طرح زوج‌یا ‌فرد خودروها و موتورسیکلت‌ها در کل تهران از مبدا در جلسه دیروز کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوا از ارائه این مصوبه به هیات دولت برای تصویب نهایی در جلسه شب گذشته هیات وزیران خبر داد. استاندار تهران گفت: درصورت تصویب نهایی در کل شهر تهران تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها براساس رقم سمت راست آنها به‌صورت زوج یا فرد بوده و محدوده طرح ترافیک همچون روزهای قبل از مرز زوج یا فرد اجرا می‌شود.

وی افزود: افرادی که دارای آرم طرح ترافیک هستند، می‌توانند جدا از این محدودیت در تهران تردد کنند.این گزارش حاکی است شب گذشته هیأت دولت مصوبات کمیته اضطراری را تصویب کرد و بر این اساس طرح زوج و فرد در کل تهران اجرا می‌شود.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به تعطیلی 615 کارخانه شن و ماسه در تهران و اطراف آن گفت: مجوز ادامه تعطیلی این مراکز تا رفع آلودگی در جلسه دیروز صادر شد و اداره کل محیط‌زیست استان تهران و اداره کل صنایع و معادن استان مقرر کردند که هرگونه واحد صنعتی آلاینده در تهران در اسرع وقت تعطیل شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش یک ساعته ساعات کاری ادارات همچنان در تهران تا اطلاع ثانوی اجرا خواهد شد، از شهروندان خواست با توجه به وضعیت آلودگی هوا از ترددهای غیرضروری جداً خودداری کرده و از شبکه حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. در این جلسه همچنین موضوع برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی دولتی نیز مورد تاکید قرار گرفت. همچنین مقرر شد طرح خروج خودروهای فرسوده در شهر تهران تسریع شود.

معاون استاندار تهران نیز با اشاره به شرایط آلودگی هوای تهران در چند روز اخیر، گفت: میزان تماس شهروندان با اورژانس تهران 10 تا 15 درصد افزایش داشته است. معاون عمرانی استاندار تهران در جمع خبرنگاران افزود: برای مردم شهر تهران بهتر است که خودروی شخصی را از منزل بیرون نیاورده و با اجرای طرح زوج یا فرد این اطمینان برای خارج نشدن خودروها از منازل بیشتر می‌شود.

محمودی با تاکید بر اینکه مردم باید بین هوای پاک و خودروی شخصی یکی را انتخاب کنند، تصریح کرد: شرایط هوای تهران در چند روز اخیر به هیچ وجه مساعد نبوده و تنها در میادین اصلی شهر تهران که خودروهای امدادی مستقر شده بودند با 12 مراجعه تنها برای کپسول اکسیژن مواجه بوده‌ایم که این میزان بسیار نگران‌کننده است.

کد خبر 121845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز