همشهری آنلاین: اعتراضات گسترده ایتالیایی‌ها پایتخت این کشور را فرا گرفت و همزمان ده‌ها هزار کارگر نیز به دنبال فراخوان 'چی جی ای ال' بزرگترین سندیکای کاری ایتالیا با شعار 'آینده و کار متعلق به جوانان است' علیه سیاست‌های دولت، اعتراضات مردمی را همراهی کردند.

 اعتراضات گسترده ایتالیایی ها

به گزارش ایرنا، 'سوزانا کاموسو' دبیرکل سندیکای 'چی جی ای ال'، گفت: پس از این راهپیمایی و استقبال گسترده مردم از فراخوان سندیکایی، فکر می کنم که دولت باید پاسخی به درخواست ما بدهد؛ بویژه باید سیاست‌های مقابله با بحران را آغاز کند وگرنه به سوی اعتصاب عمومی خواهیم رفت.

وی افزود: این اکثریت (دولت ایتالیا) اگر هم رای اعتماد پارلمان را کسب کند ولی در بحران بسر می برد؛ 'سیلویو برلوسکنی' باید به قربانی جلوه دادن خود نزد جهانیان خاتمه دهد.

تظاهرکنندگان روزشنبه به دنبال فراخوان این سندیکای بزرگ کاری، از سراسر ایتالیا با بیش از 2100 دستگاه اتوبوس و 13 خط قطار ویژه، خود را برای شرکت در این راهپیمایی به پایتخت رساندند.

دانشجویان و دانش آموزان ایتالیایی نیز که در روزهای اخیر علیه سیاست های آموزشی دولت برلوسکنی در سراسر کشور تظاهرات اعتراضی برپا کرده بودند نیز اعتراضات امروز را همراهی کردند.

دانشجویان و دانش آموزان ایتالیایی امروز با شعار حقوق و دمکراسی و شعارهایی با مضمون 'ما این اصلاحات را نمی خواهیم'، خواستار استعفای 'ماریاستلا جلمینی' وزیر آموزش و پروش شدند.

در این تظاهرات بسیاری از چهره های حزبی و اپوزیسیون از جمله 'پیئر لوئیجی برسانی' دبیر کل حزب 'دمکرات' های ایتالیا نیز حضور داشتند.

ایتالیا روز گذشته را نیز در حالی سپری کرد که علاوه بر اشغال دانشگاه‌ها و مدارس از سوی دانشجویان معترض، برج پیزا در شهر پیزا و آمفی تئاتر کولوسئو در مرکز شهر رم نیز از سوی دانشجویان معترضین اشغال شد.

این حوادث در حالی صورت گرفت که مجلس نمایندگان ایتالیا قرار بود روز گذشته اصلاحات آموزشی را تصویب کند اما آن را به تعویق انداخت و روسای گروه‌های پارلمانی در مجلس اعلام کردند که روز 30 ?نوامبر در این‌باره رای گیر خواهند کرد.

کد خبر 121719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز