همشهری آنلاین: پزشکان آمریکایی موفق شدند یک کودک 9 ساله آلمانی را که از یک شکل بدخیم سرطان خون رنج می برد با سلولهای بنیادی خون بندناف با موفقیت درمان کنند.

stem cell

ذخیره خون بند ناف یا دندان شیری کودکان در بانک‌های مخصوص عملی است که چند سالی است در کشورهای مختلف دنیا و همچنین در کشور ما انجام می شود تا در صورت ابتلای فرد در آینده به بیماری‌های خاص پزشکان بتوانند با استفاده از سلول‌های بنیادی موجود در خون بند ناف و دندان شیری  فرد را معالجه کنند.{دندان‌سازی با استفاده از عقل} {جای سلول‌های بنیادی در سطل زباله نیست}
حالا پزشکان آمریکایی موفق شدند یک کودک 9 ساله آلمانی را که از یک شکل بدخیم سرطان خون رنج می برد با سلولهای بنیادی خون بندناف با موفقیت درمان کنند.
به گزارش مهر، خون بندناف این کودک 9 ساله آلمانی در زمان تولد در بانک بندناف یک شرکت آلمانی ذخیره شده بود.
این کودک از 3 سالگی دچار نوع بدخیمی از سرطان خون لینفوپلاستی شد و از آن زمان تحت درمان با روشهای شیمی درمانی قرار داشت. اما مدتی بعد پزشکان کشف کردند که سلولهای سرطان خون در مغز این کودک نیز رشد کرده اند. به همین علت این کودک نیاز به پیوند فوری سلولهای بنیادی پیدا کرد. خوش‌شانسی کودک آنجایی بود که والدینش به محض تولد وی نمونه خون بند ناف کودک را برای نگهداری به یک شرکت آلمانی داده بودند.
به این ترتیب این سلولهای بنیادی جنینی به این کودک پیوند زده شد و توانست جان وی را نجات دهند. پس از 6 سال از شروع درمان، پزشکان معالج وی معتقدند که او به صورت کامل معالجه شده است.
براساس گزارش آنسا، پزشکان معالج این دختر 9 ساله می‌گویند: «پس از 75 ماه از آغاز درمان با سلولهای بنیادی، حال این کودک خوب است و به همین علت اکنون می توان در مورد درمان کامل بیماری صحبت کرد.»

 

 

کد خبر 121694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز