سما: محمدباقر قالیباف در چهارمین شب از برگزاری مراسم هفته فرهنگی آذربایجان‌شرقی که در فرهنگسرای خاوران برگزار شد گفت: آذربایجانی‌ها در همه فراز و نشیب‌ها و عرصه‌ها خوش درخشیده‌اند و در مقاطع مختلف تاریخی، براساس پختگی و درایت توانسته‌اند ایفای نقش کنند.

وی با تاکید بر اینکه وجود قومیت‌های مختلف در ایران نه یک تهدید بلکه فرصت است افزود: شالوده ما آنچنان محکم به هم تنیده شده است که وجود قومیت‌ها در کشور یک فرصت محسوب می‌شود. شهردار تهران گفت: تهران، ایران کوچک است به‌طوری‌که در محلات ما شهرستان‌ها نیز هویت پیدا کرده‌اند و ما باید قدر این فرصت را بدانیم.

قالیباف با اشاره به ساخت بوستانی 180‌هکتاری در جنوب شهر گفت: این بوستان که در منطقه 19 احداث می‌شود قرار است به‌گونه‌ای تقسیم‌بندی شود که هر قسمت از آن به یکی از استان‌های کشور اختصاص یابد. قالیباف ادامه داد: ما بستر این بوستان را برای ارائه تولیدات فرهنگی، صنعت توریسم و زبان مردم هر یک از استان‌ها به طور دائم فراهم کرده و از این راه ارتباط تنگاتنگی بین قومیت‌ها برقرار می‌کنیم.

وی بر تسریع ساخت این بوستان تاکید کرد و درخصوص همکاری برای ساخت آن قول مساعد داد. به گفته قالیباف همه استان‌ها در ساخت این بوستان کمک خواهند کرد تا این پارک شکل واقعی به‌خود گرفته و بنا بر نظرهای استان‌ها ساخته شود.

کد خبر 121637

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز