پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دامنه اعترضات سراسری دانشجویی و دانش آموزی در ایتالیا علیه سیاست‌های آموزشی دولت برلوسکنی که با حمله به مجلس سنای این کشور شدت گرفت، امروز با اشغال برج پیزا در 100 کیلومتری غرب فلورانس وارد شرایط حساس و پیچیده ای شد

Tower of Pisa

Tower of Pisaبه گزارش ایرنا، به دنبال اشغال برج پیزا یکی از معروف‌ترین اماکن گردشگری ایتالیا، شمار زیادی از دانشجویان نیز همزمان در شهر فلورانس، اقدام به راهپیمایی علیه سیاست‌های آموزشی دولت کردند که با واکنش شدید پلیس ضد شورش مواجه و شماری از دانشجویان مجروح و بازداشت شدند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی از دانشگاه‌های سراسر ایتالیا، در لحظه مخابره خبر علاوه بر رم، سایر شهرهای این کشور نیز شاهد تظاهرات و درگیری میان دانشجویان و پلیس ضد شورش است.

همشهری آنلاین یادآوری می کند که پیش از این هم ده‌ها هزار دانشجو و دانش آموز در سراسر ایتالیا برای اعتراض علیه اصلاحات آموزشی دولت و کاهش نیرو و بودجه در این بخش، همراه با کادر آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس از رفتن به کلاس درس خودداری کردند.

دانشجویان ایتالیایی با شعار 'هرکسی که مدرسه‌ای را باز می کند زندانی را می‌بندد' از شهر شمالی 'میلان' تا شهر جنوبی 'پالرمو'، بویژه در شهرهای جنوا، تریئسته، تورینو، رم، ناپل، باری و در بسیاری دیگر از شهرهای کوچک و بزرگ تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان در شهر رم پایتخت ایتالیا، به سوی وزارت آموزش و پرورش راهپیمایی کردند و با نصب شعار نوشته‌هایی در مقابل این وزارتخانه، علیه سیاست‌های دولت شعار سردادند.

سندیکاهای کاری مدارس نیز علیه کاهش نیرو و منابع و با شعار روز مخالفت با برلوسکنی فراخوان عمومی کرده و 42 هزار مدرسه برای همراهی با این اعتراض ها علیه دولت ایتالیا به تعطیلی کشیده شد.

 

کد خبر 121578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز