چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس ضد شورش بریتانیا در پی اعلام راهپیمایی ضددولتی در شهرهای مختلف انگلیس به حال آماده باش درآمد.

uk police

به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، روزنامه دیلی میرور نوشت: بیش از بیست هزار دانش آموز و دانشجو کلاس‌های درس را ترک خواهند کرد تا در تظاهرات و راهپیمایی شرکت کنند.

تظاهرکنندگان در لندن که به کاهش بودجه آموزش و افزایش شهریه‌ها اعتراض دارند، قرار است پس از راهپیمایی از برابر دفتر نخست وزیر و ساختمان مجلس، در برابر دفتر مرکزی حزب لیبرال دموکرات تجمع کنند.

پلیس ضد شورش به مسوولان حزب لیبرال دموکرات هشدار داده است تا بیشتر مراقب باشند و از نیک کلگ، رهبر حزب لیبرال دموکرات نیز خواسته است تا امروز با دوچرخه به دفترش نرود.

حزب لیبرال دموکرات که به همراه حزب محافظه کار، دولت ائتلافی انگلیس را تشکیل داده است، پیش از انتخابات سراسری اخیر با افزایش شهریه دانشگاه‌ها مخالفت کرده بود اما اکنون، از هواداران سه برابر شدن شهریه دانشگاه هاست.

در نظرسنجی‌های اخیر، هفتاد و پنج درصد از دانشجویان اعلام کرده‌اند این حزب، به آنان و رایشان، خیانت کرده است.

سازمان دهندگان تظاهرات و راهپیمایی امروز در لندن، از دانش آموزان و دانشجویان خواستبودند تا ماسک و مترسک به همراه بیاورند تا این تظاهرات به شکل جشنواره برگزار شود.

دانشجویان مجروح شدند

در پی حمله پلیس لندن شماری از دانشجویان معترض به سیاستهای دولت انگلیس مجروح شدند.

uk protest

به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، پلیس ضد شورش انگلیس با بستن خیابانهای اطراف ساختمان مجلس و دفتر نخست وزیری تلاش کرد تظاهرات کنندگان ضد دولتی را متفرق کند. در درگیری نیروهای پلیس انگلیس و تظاهرات کنندگان شماری از معترضان آسیب دیدند.

شبکه های تلویزیونی انگلیس از قبیل اسکای نیوز و بی بی سی با قطع برنامه های عادی تظاهرات و راهپیمایی امروز را در شهرهای انگلیس به صورت مستقیم نمایش می دهند.

کد خبر 121545
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز