سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۸۹ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور تغذیه‌ای معاونت بهداشتی وزارت بهداشت اظهار کرد: عادات بد غذایی از کودکی شکل می‌گیرد و ترک این عادات می‌تواند در سلامت انسان و شکل‌گیری الگوی غذایی صحیح و مناسب، مؤثر باشد.

بد غذایی در کودکی

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالقاسم جزایری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مردم در کشورهای مختلف، عادات غذایی متفاوتی دارند و معمولاً این عادات از دوران کودکی شکل می‌گیرد و بنابراین توجه به تغذیه دوران کودکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: والدین باید توجه داشته باشند به هیچ عنوان در تهیه غذای کمکی کودک از نمک و شیرینی استفاده نکنند زیرا ذائقه آنها به این مواد غذایی عادت می‌کند و اگر از ابتدا ذائقه آنها تنظیم نشود در سال‌های بعد به خوردن غذاهای شور و شیرینی‌ها عادت می‌کند.

دکتر جزایری با اشاره به این که یکی از عادات بدغذایی در سفره ایرانی‌ها استفاده زیاد از نمک است، افزود: یکی از وظایف نمک، نگهداری آب در بدن است بنابراین توصیه می‌شود در سفره نمک نباشد زیرا مصرف نمک زیاد موجب جمع شدن آب در بدن و ایجاد ورم می‌شود.[نمک عامل همه سرطان‌هاست]

مشاور تغذیه‌ای معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تصریح کرد: مصرف نمک زیاد به ویژه برای افرادی که مبتلا به افزایش فشارخون هستند، مفید نبوده و باعث بالا رفتن فشار خون و در نتیجه مساعد کردن زمینه برای بروز سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.

 

کد خبر 121416
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز