گروه اقتصادی: با ابلاغ تصمیم تازه دولت درباره انتقال برخی دستگاه‌های اجرایی از تهران به دیگر شهرها، معاون رئیس‌جمهور در اظهارنظری جدید اعلام کرد: کارکنان دستگاه‌های شامل طرح انتقال از تهران باید از بین استعفا، بازخرید و انتقال یکی را انتخاب کنند.

به گزارش مهر، لطف‌الله فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: اگر تا پایان سال‌جاری دستگاه‌های مشمول 40 درصد ظرفیت خود را از تهران به دیگر شهرها منتقل نکنند، باید پاسخگوی عدم‌اجرای مصوبه دولت باشند. او تاکید کرد: انتقال کارکنان دولت از تهران به سایر استان‌ها یا به‌صورت داوطلبانه صورت می‌گیرد یا با انتقال دستگاه‌های مشمول طرح، باید تهران را ترک کنند.

خروج مراکز پژوهشی در اولویت قرار گرفت

خبر دیگر اینکه نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور مصوب کردند: انتقال شرکت فرش، مرکز فرش ایران، مرکز مطالعات و پژوهشگاه بازرگانی، 25پژوهشکده و 3 سازمان وزارت علوم و 8 مؤسسه تحقیقاتی وزارت بهداشت به خارج از تهران، قطعی و لازم‌الاجراست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، براساس تصمیم تازه دولت، وزارت علوم باید مقدمات انتقال 1100 نفر از کارکنان متقاضی انتقال از تهران را فراهم کند. همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز موظف است نسبت به انتقال 478 نفر باقیمانده متقاضیان و فراهم کردن مقدمات انتقال 1800 نفر از کارکنان ساکن کرج و شاغل در دانشگاه علوم پزشکی ایران اقدام کند.

مصوبه اخیر نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور تاکید دارد: انتقال 8 مؤسسه تحقیقاتی زیرنظر وزارت بهداشت به خارج از تهران و ارائه گزارش جامع شامل تاریخ انتقال، محل استقرار و تعداد نیروهای خارج‌شده از تهران به دبیرخانه کارگروه و نیز تقویت بیمارستان‌های استان‌های دیگر از جهت تجهیزات و کادر پزشکی از دیگر تکالیف وزارت بهداشت است.

با اجرایی شدن این مصوبه، استخدام در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صرفا برای موارد خاص نظیر فعالیت‌های اورژانسی و با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در حد ضرورت و با رعایت مقررات مجاز است.

استخدام در استان البرز و تهران، ممنوع

براساس تصمیم کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران، هرگونه استخدام برای دستگاه‌های اجرایی استان البرز ممنوع است و دستگاه‌های اجرایی می‌بایست ظرف 2 ماه نیاز نیروی انسانی و پست‌های سازمانی استان البرز را از محل نیرو‌ها و پست‌های انتقال یافته از تهران تامین کنند. همچنین تسهیلات اعطایی به کارکنان متقاضی انتقال به افرادی که در اجرای مصوبات دولت و کارگروه انتقال به استان البرز منتقل شوند در چارچوب مصوبات اعطا خواهد شد.

این مصوبه تاکید دارد: به‌کارگیری نیروی انسانی از دستگاه‌های اجرایی استانی به هر نحو اعم از ماموریت و انتقال به تهران به‌ویژه به وزارت آموزش و پرورش ممنوع است و موارد استثنا با موافقت روسای دستگاه‌های اجرایی و با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور تعیین خواهد شد.

انتقال 3 دستگاه وزارت بازرگانی

کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران وزارت بازرگانی را موظف کرد نسبت به انتقال 400 نفر از کارکنان متقاضی انتقال از تهران و ارائه نتیجه اقدامات به دبیرخانه کارگروه اقدام کند. طبق این تصمیم، شرکت فرش و 129 نفر کارکنان آن به کرج و مرکز فرش ایران و 80 نفر از کارکنان آن به اصفهان منتقل خواهند شد و فضای مناسب برای مرکز فرش ایران با هماهنگی استانداری اصفهان، تامین خواهد شد. همچنین مرکز مطالعات و پژوهشگاه بازرگانی به یکی از استان‌های البرز یا قزوین منتقل می‌شود که وزارت بازرگانی ملزم به ارائه گزارش اجرای این تصمیم به دبیرخانه کارگروه است.

کد خبر 121393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز