همشهری آنلاین: وزیر دادگستری ژاپن به علت گافی که مرتکب شد، از سمت خود استعفا خواهد کرد.

Japan justice minister

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، "مینورو یاناگیدا" در سخنانی با گفتن این مطلب که شغل وی آسان است، باعث خشم مردم کشورش شد و به همین علت از سمت خود استعفا خواهد کرد.

رسانه‌های داخلی ژاپن و یک مقام این کشور روز دوشنبه با اعلام این خبر گفتند:این تصمیم یاناگیدا ضربه‌ای تازه به کابینه "نائوتا کان" نخست وزیر به شمار می رود.

وزیر دادگستری ژاپن بامداد روز دوشنبه به دفتر نخست وزیر ژاپن مراجعه کرد و به نظر رسید به منظور ابراز تمایلش برای کناره گیری از مسئولیت خود به آنجا رفته بود.

یاناگیدا آخر هفته گذشته خطاب به هوادارانش در حوزه انتخابیه خود در هیروشیما گفته بود: وزیر دادگستری بودن کار آسان و ساده ای است زیرا من فقط باید دو عبارت را همواره به یاد بیاورم که هرگاه در پاسخ به پرسشی در پارلمان درمانده شدم، از یکی از آنها می توانم استفاده کنم.

وی سپس این جملات را نقل کرد: " من از اظهار نظر درباره موارد (پرونده های ) فردی خودداری می کنم" و دیگری این جمله بود : "

من به نحو شایسته ای بر مبنای قانون و شواهد و مدارک عمل می کنم".

گزارش ها حاکیست جناح مخالف محافظه کار قصد داشته است یاناگیدا را استیضاح کند که البته چنین اقدامی برای وی تعهد آور نیست اما ضربه ای به کابینه کان محسوب می شود که محبوبیت آن به علت نحوه برخورد با اقتصاد بیمار و همچنین اختلافات ارضی با چین و روسیه اکنون به کمتر از 30 درصد کاهش یافته است.

گفته می شود یاناگیدا از پارلمان معذرت خواهی کرده است و جناح اصلی مخالف یعنی حزب لیبرال دمکراتیک ژاپن که وی در اظهارات خود از نمایندگان آن انتقاد کرده است، می گویند که به آنها اهانت شده است.

بدین ترتیب یاناگیدا، نخستین وزیری خواهد بود که از زمان ترمیم کابینه کان در اواسط سپتامبر و اندکی پس از پیروزی در انتخاب مجددش به عنوان رهبر حزب دمکراتیک حاکم ژاپن، از مسئولیت خود کناره گیری می کند.

کد خبر 121369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز