همشهری آنلاین: فعالان مبارزه با بیماری ایدز از تغییر موضع قابل‌ملاحظه پاپ بندیکت شانزدهم در باره استفاده از کاندوم استقبال کردند، و گفتند این کار پاپ بیانگر نقطه عطفی تاریخی است که باعث نجات جان بسیاری از افراد خواهد شد.

pope

به گزارش خبرگزاری فرانسه بندیکت در رشته‌ای مصاحبه‌‌هایی که این هفته در کتابی منتشر شد، گفت با وجود اینکه استفاده از کاندوم نباید به عنوان "راه‌حلی اخلاقی" در نظر گرفته شود، موضع ممنوعیت فراگیر همه روش‌های ضدبارداری را کنار گذاشته است.

پاپ بندیکت که رهبر 1.1 میلیارد نفر کاتولیک در جهان است، گفت: "در موارد معینی که هدف کاهش خطر عفونت است، استفاده از کاندوم می‌تواند اولین گام به سوی نوعی دیگر از  امور جنسی انسانی‌تر باشد."

سخنان بندیکت در هنگام دیدارش از آفریقای ایدززده در ماه مارس 2009 به خبرنگاران در مورد اینکه توزیع کاندوم همه‌گیری جهانی ایدز را بدتر می‌کند، با اعتراض بین‌المللی روبه‌رو شد.

بندیکت علیرغم تغییر موضع ظاهری‌اش در مورد کاندوم، همچنان معتقد است "این راه مناسبی برای مقابله با مصیبت عفونت HIV نیست."

بندیکت تاکید کرده است که استفاده از کاندوم به تنهایی مشکل HIV/ایدز را حل نمی‌‌کند. او گفت "کارهای بیشتری باید انجام شود."

در حالیکه برخی از فعالان ضدایدز می‌گویند اظهارات پاپ هنوز کافی نیست، اجماع کلی این است که این سخنان به مقابله با ایدز کمک خواهد کرد.

کد خبر 121294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز