تیم فوتبال استقلال تهران در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی موفق به شکست شاهین بوشهر شد تا به مرحله بعدی این مسابقات صعود کند.

فوتبال

این دیدار عصر دیروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد و به هیچ عنوان جذابیت بازی قبلی 2تیم را که در لیگ برتر برگزار شد، نداشت. 2‌تیم در پایان 90‌دقیقه به نتیجه تساوی بدون گل رسیدند؛ هر چند 2 تیم به ویژه شاهین موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند که همه آنها به‌هدر رفت و بازی به وقت اضافه کشیده شد.

درحالی‌که خیلی‌ها در انتظار شنیدن سوت پایان بازی و ضربات پنالتی بودند، این استقلال بود که به گل برتری رسید. در دقیقه 111 حنیف عمران‌زاده روی یک ضربه ایستگاهی و در شلوغی دروازه شاهین تک گل این دیدار را به ثمر رساند تا استقلال با شکست شاهین بوشهر به جمع 8‌تیم‌برتر جام حذفی بپیوندد. حریف استقلال در مرحله بعدی به احتمال فراوان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود.

صعود استیل آذین

در یک بازی حساس دیگر استیل‌آذین درحالی‌که با یک گل از تیم دسته اولی نفت مسجد سلیمان عقب بود در نهایت موفق شد با نتیجه 2 بر یک و با گل‌های محمد غلامی و سیاوش اکبرپور حریف خود را شکست دهد تا در مرحله بعد حریف فولاد خوزستان شود. در این دیدار دستورات فنی علی پروین به وسیله 4‌واسطه به اطلاع افشین پیروانی می‌رسید. پروین بارها دخالتش در تعویض‌ها و مسائل فنی حین بازی‌ها را تکذیب کرده است و پیروانی نیز بر آن صحه می‌گذارد اما دستورات فنی پروین به وسیله چند واسطه به گوش سرپرست تیم استیل‌آذین و سپس به پیروانی می‌رسید.

داماش گیلان - پرسپولیس

مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی امروز با برگزاری 2دیدار پیگیری خواهد شد که پرسپولیس در رشت مقابل داماش گیلان قرار خواهد گرفت و تراکتورسازی و شهرداری تبریز هم دربی این شهر را انجام خواهند داد. پرسپولیس سال گذشته مسیر آسانی برای رسیدن به فینال داشت ولی کار مدافع عنوان قهرمانی این بار سخت است و شاگردان علی دایی درصورت پیروزی مقابل داماش، در مرحله بعدی با برنده سپاهان و راه آهن دیدار خواهند کرد. برنده دیدار تراکتور و شهرداری هم مقابل ملوان قرار خواهد گرفت.

دایی قصد دارد تنها با یک تغییر تیمش را نسبت به بازی قبل راهی میدان رشت کند.به احتمال فراوان حقیقی، علیرضا محمد، حیدری، نورمحمدی، مجتبی شیری، بادامکی، مازیار زارع، نوری، نوروزی، فشنگچی و آرفی 11‌بازیکنی هستند که مقابل داماش به میدان می‌روند. در طرف مقابل ترکیب اصلی داماش با نکات مبهمی روبه‌روست چون این تیم دسته اولی در هفته‌های گذشته تغییرات زیادی در آرایش تیم خود داشته است.

اعتراض به چمن مصنوعی

حسین عبدی مربی پرسپولیس به این موضوع معترض است که بازی امروز باید در چمن مصنوعی برگزار شود. او می‌گوید: «ما تمرینات‌ را در چمن طبیعی برگزار می‌کنیم و درخواست داده بودیم بازی را در زمین دیگری برگزار کنند اما اینگونه نشد و حالا فدراسیون باید پاسخگو باشد.

اگر آنها زمین دیگری نداشته باشند و بگویند تنها همین یک زمین چمن را داریم، ما هم قبول می‌کنیم اما اگر مسائل بیرونی اینقدر بخواهد بر کار ما تاثیر بگذارد که با اینگونه تغییرات عجیب و عمده مواجه شویم، خیلی بد خواهد بود. باید شرایط یکسانی برای 2 تیم به‌وجود می‌آمد که ممکن است در نهایت این مسئله روی عملکرد ما در بازی امروز تاثیر منفی بگذارد.»

او تاکید می‌کند: «در هر صورت روحیه بازیکنان درحال حاضر بسیار بالاست. ما می‌خواهیم از این پس اتفاقات را کنترل کنیم نه اینکه اتفاقات ما را تحت‌الشعاع قرار دهد. ما توانستیم در این چند بازی گل‌خوردن در دقایق پایانی را رفع کنیم و اگر مسائلی مانند داوری هم رفع شود شرایط بهتر خواهد شد.»

افشین ناظمی سرمربی جدید داماش اما در مورد دیدار امروز می‌گوید:« پرسپولیس تیم بزرگی است که از مربی بزرگی برخوردار است ولی ما هم داماش هستیم و برای پیروزی مقابل حریف صف‌آرایی خواهیم کرد.» ناظمی در مورد میزبانی بازی در چمن مصنوعی عضدی رشت که حرف و حدیث‌هایی را به‌وجود آورده، تاکید می‌کند: «زمین ورزشگاه عضدی مشکل خاصی ندارد و در همین زمین میزبان پرسپولیس هستیم.»

کد خبر 121199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز