مجموع نظرات: ۰
جمعه ۸ دی ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی هوندا می‌گوید تا سال 2018 تولید انبوه ماشین‌های دارای باتری سوختی را که آلودگی زیست‌محیطی ایجاد نمی‌کنند عملی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه هوندا، سومین تولیدکننده بزرگ ماشین در ژاپن، قصد دارد فروش یک خودروی گران‌قیمت جدید با پیل سوختی هیدروژنی در سال 2008 در ژاپن و آمریکا شروع کند.

تاکئو فوکوئی، رئیس شرکت هوندا جمعه 29 دسامبر (8 دی) به خبرگزاری کیودوی ژاپن گفت: " فکر می‌کنم با ساختن یک مدل بعدی بر اساس این مدل بتوانیم در ده سال بعدی به یک ماشین معمولی با تولید انبوه کاملا  نزدیک شویم."

رئیس شرکت هوندا در کنار مدل اف سی ایکس

خودروسازان عمده جهان در حال تولید ماشین‌های با باتری سوختی هستند که به نحوی قابل توجه دود خروجی را کاهش می‌دهد. اما قیمت بالای چنین ماشین‌‌هایی که در حال حاضر حدود 840000 دلار به ازای هر دستگاه تخمین زده می‌شود، مانع بزرگی برای تجاری شدن ماشین‌های با پیل هیدروژنی است.

پیل یا باتری سوختی از یک واکنش شیمیایی بین اکسیژن و هیدروژن برق تولید می‌کند و تنها ماده زائدی که به جای می‌ماند آب است.

فوکوئی معتقد است که در صورتی که هوندا ماشین با پیل سوختی با قیمت حدود 83000 دلار تولید کند، مشتریان زیادی برای آن وجود خواهد داشت.

هوندا از هم اکنون یک نمونه به اصطلاح تصوری به نام FCX تولید کرده، که یک ماشین چهاردر کاملا کارکردی آینده‌گراست که نیرویش با یک پیل هیدروژنی تامین می‌شود.

هوندای اف سی ایکس که با پیل سوختی هیدروژنی کار می‌کند

اما فوکوئی می‌گوید پیش از آنکه این ماشین نسل آینده رواج یابد خودروسازان باید بر چالش‌هایی فنی غلبه کنند، از جمله چکونگی کاهش‌دادن میزان فلزات خالص مورد استفاده در پیل‌های سوختی، اصلاح نحوه ذخیره هیدروژن و تولید هیدروژن با قیمت کمتر.

کد خبر 12113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز