همشهری آنلاین: الهه احمدی پس از کسب مدال نقره رقابت‌های تفنگ سه وضعیت 50 متر بانوان برای اولین بار در طول تاریخ تیراندازی ایران در بازی‌های آسیایی گفت: می‌خواهم با گرفتن سهمیه ورود به بازی‌های المپیک لندن افتخار دیگری را برای تیراندازی رقم بزنم.

الهه احمدی

 ملی‌پوش تفنگ بانوان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بسیار خوشحالم که توانستم مدال انفرادی بگیرم. اول به خاطر کشورم چرا که این مدال تا حدی در ارتقای رنکینگ ایران تاثیرگذار است. دوم به این دلیل که توانستم پاسخگوی زحمات فدراسیون و خانواده‌ام باشم. من در طول یک سال و نیم گذشته تمرینات مستمری را پشت سر گذاشتم تا در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو موفق باشم. در مسابقه‌های جهانی مختلفی شرکت کردم تا خودم را به آمادگی برسانم.

 وی ادامه داد: به خاطر حضور تیم‌های چین، کره، ژاپن و قزاقستان رقابت‌های سنگینی در بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود. من همه تلاشم را کردم. اگرچه برایم سخت بود ولی توانستم جواب زحمات فدراسیون تیراندازی را چه در بخش تیمی و چه در بخش انفرادی بدهم. من پیش از این در مسابقه‌های جهانی چین با دو نمره بالاتر از رکورد فعلی‌ام توانستم در جهان سوم شوم. می‌دانستم که اگر رکوردی نزدیک به رکوردم در جام جهانی چین به ثبت برسانم، در فینال حضور خواهم داشت. در مسابقه‌ی فینال تیراندازی آرامش روانی خیلی اهمیت دارد. شانس هم دخیل است. من تمام تلاشم را کردم که حداقل در مرحله مقدماتی رکوردی بزنم که هم در بخش تیمی و هم در انفرادی موفق باشم.

elham ahmadi

دارنده مدال برنز مسابقه‌های جام جهانی چین، به شرایط نامساعد آب و هوایی در رقابت‌های تفنگ سه وضعیت زنان اشاره کرد و گفت: رقابت‌های این ماده در محیط نیمه باز برگزار می‌شود. به دلیل وزش باد، انحراف تیر وجود داشت. این مساله روی نتیجه تاثیرگذار است. من سعی کردم اثرات منفی را کم کنم و رکورد خوبی بزنم. البته هیچ چیز در تیراندازی قابل پیش‌بینی نیست ولی به خودم گفتم حداقل باید رکورد خوبی بزنم. من و هم‌تیمی‌هایم اگر رکوردهایمان را در ایران، اینجا تکرار می‌کردیم قطعا در بخش تیمی و انفرادی مقام می‌آوردیم. همگی سعی کردیم رکوردهای نزدیکی بزنیم. ما با هم همکاری خوبی داشتیم و توانستیم در بخش تیمی مدال برنز بگیریم.

 احمدی درباره‌ هدف بعدی خود از حضور در مسابقه‌های تیراندازی اظهار کرد: از این پس تا شروع بازی‌های المپیک لندن، 5 یا 6 دوره مسابقه‌های جام جهانی و یک دوره قهرمانی آسیا که همگی سهمیه ورود به المپیک را دارند پیش رو داریم. ما پیش از این توسط مه لقا جام بزرگف یک سهمیه گرفته‌ایم که باید تعداد آن را بیشتر کنیم. من از هدف فدراسیون و کادر فنی خبر ندارم ولی تلاشم را می‌کنم تا با برگزاری تمرین‌های سخت و فشرده‌تر سهمیه بگیرم و در المپیک لندن شرکت کنم.

 ملی‌پوش تفنگ ایران با بیان اینکه مدال نقره من فقط توسط خودم گرفته نشد و بقیه هم در دریافت این مدال تاثیر زیادی داشتند، یادآور شد: اگر اکنون دو مدال تیمی نقره و برنز از بازی‌های آسیایی دارم، به خاطر این است که هم‌تیمی‌هایم به خوبی تیر زدند. فدراسیون تاثیر بسیار زیادی داشت. بودجه زیادی خرج کرد و ما را به مسابقه‌های تدارکاتی و اردوهای برون‌مرزی زیادی فرستاد. سلاح و لباس‌های بسیار خوبی برای ما خریداری شد. فدراسیون چیزی کم نگذاشت. تدارکات ما بسیار عالی بود. ما سرمربی خوبی داشتیم. لازلو شجاع و باتجربه است. تجربه او به ما کمک زیادی کرد. الهام هاشمی مربی تیم ملی تاثیر زیادی داشت. نمی‌توانم بگویم که مدال‌ها فقط متعلق به من و سایر تیراندازان است. مهم‌ترین نقش را فدراسیون با برنامه‌ریزی خوب و تامین تجهیزات و امکانات عالی ایفا کرد. خوشبختانه ما امروز نتیجه سرمایه‌گذاری روی رشته پرمدال تیراندازی را گرفتیم. قطعا در آینده وضع ما بهتر خواهد بود.

 وی در پایان با تشکر از فدراسیون، پدرش به عنوان نخستین مربی تیراندازی‌اش و کادر فنی تیم ملی عنوان کرد: پدرم و باشگاه نیروی زمینی ارتش به یادگیری و حضورم در تیم ملی خیلی کمک کردند. لیگ در پیشرفت تیراندازان تاثیر بسزایی داشت. مسوولان فدراسیون و کادر فنی هم واقعا زحمت کشیدند که نباید آن را نادیده گرفت. این عوامل پله‌های صعود من در دوران حضورم در ورزش بودند.

کد خبر 120930
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز