سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون عملیات قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیاء(ص) تاکید کرد: موشک‌ها و سامانه‌های قدرتمند پدافند هوایی در راه حفظ آرمان‌ها و اعتقادات، آماده نابود کردن هر نوع هواگرد بیگانه است.

missile

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که تنها چند ساعت تا آغاز بزرگترین رزمایش پدافند هوایی با عنوان "مدافعان آسمان ولایت 3 " باقی مانده است، سرهنگ ابوالفضل فرمهینی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در گفت‏وگویی تفصیلی، ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های این رزمایش، با اشاره به حضور برخی کشورهای فرامنطقه‌ای در خاورمیانه و خدشه‌دار شدن امنیت عمومی در این منطقه، اظهار داشت:

اولین پیام رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت3، پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه بوده و این رزمایش نشان‌دهنده توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حفظ امنیت خود و حتی کشورهای منطقه خواهد بود.

به کوچکترین اشتباه دشمن، بزرگترین پاسخ‌ها را خواهیم داد

فرمهینی با بیان اینکه برگزاری این رزمایش‌ها نشان‌دهنده عدم نیاز به کشورهای فرامنطقه‌ای در تامین امنیت منطقه خواهد بود، تاکید کرد: پیام دیگر این رزمایش دربرابر بدخواهان جمهوری اسلامی ایران اینست که قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌ الانبیاء‎(ص) در حفظ امنیت و دفاع از آسمان مقدس جمهوری اسلامی ایران کاملا جدی و مصمم بوده و به کوچکترین اشتباه دشمن، بزرگترین پاسخ‌ها را خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدابیر اخذشده از سوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم ‌الانبیاء(ص) در برابر تهدیدات هرچندوقت یک‎ بار امریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکایی‌ها هرازچندگاهی اقدام به بیان جملات تهدید آمیز می‌کنند و می‌گویند که گزینه‌های دیگری غیر از تحریم، در برابر جمهوری اسلامی به‎روی میز دارند.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه این نوع گفتار امریکایی‌ها براساس استراتژی "لبه پرتگاه " یا بزرگ‎نمایی تهدید سخت بیان می‌شود، اضافه کرد: استراتژی لبه پرتگاه اولین بار توسط جان فاستر دالس وزیر جنگ وقت آمریکا در آغاز جنگ سرد با شوروی سابق استفاده شد و این استراتژی در جایی به‎کار می‌رود که استفاده کننده آن بر این باور باشد که از طریق یک تهدید جدی داخلی و خارجی، هدف مورد نظر را به کناره‌گیری از مواضع خود وامی‌دارد.

وی با بیان اینکه در واقع این استراتژی هدایت بحران به سوی جنگ است و نه آغاز جنگ، ادامه داد: اعزام مکرر ناوهای هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس، به کار بردن لحن تند در بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها به گونه‌ای که احتمال جنگ علیه ایران احساس شود نیز از مصادیق به‏کارگیری این استراتژی است.

 شواهد نشان می‌دهد که تهدیدات امریکا علیه ایران عملی نخواهد شد

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) تاکید کرد: البته علی‎رغم این اظهارات، هرگز از جنگ خبری نیست و این یک ترفند در غالب عملیات روانی است.

فرمهینی همچنین با اشاره به گرفتاری‌های مکرر امریکایی ها در باتلاق عراق و افغانستان، افزود: به دلایل مختلف امریکایی‌ها فاقد توان و جرات حمله به ایران در شرایط کنونی هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته ما نظامی هستیم و حساب و کتابهای سیاسی تاثیری بر آمادگی و هوشیاری ما نداشته و ما همیشه خود را برای دفاع از اعتقادات و ارزش‌ها آماده نگه می‌داریم.

 برای مقابله با تهدیدات، گزینه‌های متعددی به‎روی میز داریم

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در عین حال تصریح کرد: البته ما هم گزینه‌هایی را به‎روی میز داریم که اگر آمریکایی‌ها بخواهند دست از پا خطا کنند، درسی ابدی و تاریخی به آنها خواهیم داد.

فرمهینی درخصوص اشراف اطلاعاتی روی تحرکات دشمنان فرامنطقه‌ای نیز گفت: هرنوع حرکت نظامی جدی و یا رزمایشی که از سوی دشمنان در طول سال‌های اخیر درعراق، افغانستان، سومالی، یوگسلاوی و . . . انجام شده، دقیقا مورد تجزیه و تحلیل ما قرار گرفته و نقاط ضعف دشمن برای ما کاملا مشخص شده است.

وی با بیان اینکه توانمندی نیروهای ما در دو وجه نبرد کلاسیک و نامتقارن تقویت شده است، اظهار داشت: افکار نیروهای ما به سوی بروز خلاقیت و نوآوری در راستای ارتقای توان رزم سوق داده شده است که نتایج درخشانی از آن منبعث شده و مردم عزیزمان نیز بخشی از این نتایج و تدابیر را به‎صورت عملی و عینی در این رزمایش مشاهده و به فرزندان خود افتخار خواهند کرد.

 صهیونیست‌ها هنوز مهمترین دلایل شکست از حزب‌الله را شناسایی نکردند

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم ‌الانبیاء(ص) همچنین در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به تاسیسات هسته‌ای کشورمان گفت: صهیونیست‌ها از پس یک گروه معتقد و مسلح به سلاح ایمان به نام حزب‌الله برنیامدند و این در حالی است که این گروه کوچک از نظر تجهیزات نظامی، سلاح‌های چندان پیشرفته‌ای نیز در اختیار نداشتند اما هنوز ننگ شکست بر پیشانی صهیونیست‌ها باقی مانده است.

فرمهینی تصریح کرد: علیرغم گذشت چند سال، هنوز صهیونیست‌ها نتوانستند مهمترین دلایل شکست خود را شناسایی کنند و این مسئله تأثیر زیادی بر روحیه جمعی آنها گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صهیونیست‌ها از نظر روحی و روانی در وضعیت بحرانی قرار دارند، افزود: از طرف دیگر رژیم صهیونیستی مشروعیت خود در افکار عمومی را بیش از پیش متزلزل می‌بیند و علائم این وضعیت را می‌توان در تصمیم‌گیری‌های نامعقول در برابر رخدادهای پیش‎آمده و ضعف در کنترل بحران آنها به وضوح دید.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه طرح هرگونه سؤالی در این رژیم خیلی زود به بحران تبدیل می‌شود، گفت: در واقع پس از وقوع یک سؤال اگر پاسخ صحیح پیدا نشود، سؤال تبدیل به یک مسئله جدی شده و در صورت تداوم عدم پاسخگویی، مسئله تبدیل به مشکل، مشکل تبدیل به معضل و معضل تبدیل به بحران می‌شود و اگر در این مرحله نیز چاره‌ای اندیشیده نشود بحران تبدیل به فاجعه خواهد شد.

 حمله به کشتی کاروان آزادی غزه نشان‌دهنده بحران در رژیم صهیونیستی بود

وی حمله بی‌رحمانه ارتش این رژیم به کاروان آزادی و کشتی‌های حامل کمک‌های انسانی به غزه را نمونه‌ای بارز از عدم توان صهیونیست‌ها در پاسخگویی به سؤالات میلیون‌ها انسان در خصوص غزه دانست و تصریح کرد: در واقع یک سؤال عمومی درخصوص دلایل محاصره غزه و به خطر افتادن جان هزاران کودک و زن باردار و کهنسالان و عدم توانمندی تل‎آویو در پاسخگویی صحیح، منجر به حوادثی شد که بحرانی شدن روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای مختلف را در پی داشت.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه بروز این رخداد و مسایل مشابه، از ضعف رژیم صهیونیستی پرده برمی‌دارد، تاکید کرد: حال جای این سؤال است که رژیمی که تا این حد دچار ضعف است، آیا می‌تواند مشکل جدی برای جمهوری اسلامی ایران با این پشتوانه عظیم دفاعی به‎وجود آورد؟

 ریزترین تحرکات رژیم صهیونیستی تحت اشراف اطلاعاتی ماست

فرمهینی در ادامه به برخی خریدهای نظامی صهیونیست‌ها و انجام مانورهای مختلف از سوی آنها اشاره کرد و گفت: تاکید می‌کنم که نه تنها کوچکترین حرکات این رژیم از دایره اشراف اطلاعاتی ما خارج نیست، بلکه می توان ادعا کرد که رزمایش‌های آنها بخشی از خواسته‌های ما را هم برآورده می‌کند زیرا در هر رزمایش انجام‎شده توسط رژیم صهیونیستی، تعداد زیادی از نقاط ضعف جنگ‌افزارهای آنها برای ما مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تجزیه و تحلیل این رزمایش‌ها و نقاط ضعف مشاهده شده در آنها توسط مخازن فکری، کارشناسان و پیشکسوتان ما منجر به افزایش قدرت رزمی جمهوری اسلامی ایران شده است.

 برای سرنوگی هرگونه هواگرد متجاوز به آسمان کشور آماده‌ایم

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: در طول این سالها همیشه تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی وجود داشته اما هرگز رژیم صهیونیستی جرات حمله به ایران را نخواهد داشت زیرا اولین اشتباه این رژیم در برابر ایران اسلامی، آخرین اشتباه آنها محسوب خواهد شد.

فرمهینی تاکید کرد: موشک‌ها و سامانه‌های قدرتمند پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در راه حفظ آرمان‌ها و اعتقادات، آماده نابود کردن هر نوع هواگرد بیگانه است و پس از بروز اشتباه از سوی صهیونیست‌ها، نابودی این رژیم امری محتوم و غیر قابل انکار خواهد بود.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) همچنین با بیان اینکه اگر صهیونیست‌ها می‌توانستند آسیبی به این کشور وارد کنند، تاکنون دهها بار این کار را کرده بودند، گفت: وجود عوامل وحدت آفرین و قدرت‌افزا و نیز وجود فرماندهی لایق، توانمند و هوشیار همچون رهبر معظم انقلاب به همراه روحیه شهادت‌طلبی نیروها و وجود آرمان ظهور و مهدویت، برهم زننده تمام محاسبات عددی صهیونیست‌هاست.

 حفظ و توسعه امنیت، هدف اصلی نیروهای مسلح

فرمهینی امنیت را مقدمه و بستر هر نوع فعالیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دانست و افزود: برای ما نظامیان که تولید امنیت از نتایج فعالیت‌هایمان محسوب می‌شود، توسعه و حفظ امنیت، مقدم بر هر نوع توسعه دیگر است.

وی در خصوص دستاوردهای برگزاری رزمایش های متعدد از سوی نیروهای مسلح کشورمان نیز اظهار داشت: از نتایج برگزاری رزمایش‌ها، زمینه‌سازی برای حفظ و توسعه امنیت و نیز کم‏اثر کردن تهدیدات حمله هوایی علیه جمهوری اسلامی ایران مخصوصا در نقاط هسته‌ای، افزایش روحیه اعتماد به نفس و خوداتکایی در کارکنان و نیروها، افزایش حس امنیت و آرامش در بین توده مردم، انتقال تجربه به کارکنان جوانتر، آزمایش تجهیزات جدید و در نهایت، افزایش توان رزم در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که تاثیر فراوانی بر امنیت در سطح ملی و بین المللی خواهد داشت.

 آمادگی کامل پدافند هوایی برای حفاظت از تاسیسات هسته‌ای کشور

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌ الانبیاء(ص) در خصوص وضعیت کنونی پدافند هوایی کشور نیز گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با به‏وجود آوردن تعاملات لازم با مراکز دانشگاهی، پژوهشی و تحقیقاتی، به بومی‌سازی سامانه‌های پدافند هوایی پرداخته و با در اختیار داشتن شبکه قدرتمند و یک‎پارچه پدافندی کشور، کارکنان خود را با تمرین مکرر رزم نامتقارن، آماده نگه داشته و با حضور مقتدرانه در مناطق حساس و حیاتی کشور ازجمله تاسیسات هسته‌ای، آماده مقابله و دفع هرگونه تهاجم هوایی بیگانگان است.

فرمهینی افزود: در حال حاضر تلاش ما بر این است که علاوه بر ارتقای توان رزم در حوزه جنگ سخت، در زمینه جنگ نرم و عملیات روانی نیز حضوری مقتدرانه داشته باشیم و دراین راه فرمایشات مقام عظمای ولایت مبنی بر در اولویت اول بودن پدافند و همچنین نگاه جدی به جنگ نرم، انگیزه و عزت نفس ما را افزایش داده است.

 تست تجهیزات جدید، یکی از اهداف برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت3

وی در خصوص محورها و اهداف رزمایش "مدافعان اسمان ولایت3 " نیز گفت: برگزاری این رزمایش در راستای اهداف کلان و استراتژیک کشور و با در نظر قراردادن حفظ و افزایش توانمندی‌های رزمی، پشتیبانی رزمی و ایجاد هماهنگی در جهات مختلف توان رزم از قبیل سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، منابع انسانی، انجام تمرین‌های منظم سالیانه برای حفظ سطح آمادگی کارکنان، تقویت نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف تا حد امکان، اعمال مدیریت عملی بر دانش و انتقال تجربه و دانش پنهان به کارکنان جوانتر، بروزخلاقیت‌ها و شکوفایی استعدادها با پشتوانه مخازن فکری، آزمایش تجهیزات جدید، تمرین نبردهای کلاسیک و حتی نامتقارن در حوزه پدافند هوایی انجام می‌شود.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ادامه داد: نگاه دیگر ما در این رزمایش، انجام گسترده عملیات روانی جهت مقابله با جنگ روانی تاکتیکی و استراتژیک دشمن و مقابله با جنگ نرم بین کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم ‌الانبیاء(ص) بوده و در تمام این موارد منویات و فرمایشات مقام عظمای ولایت و فرماندهی معظم کل قوا، محور حرکت ما خواهد بود.

فرمهینی در پایان خاطرنشان کرد: به‎روز کردن سامانه‌های پدافند هوایی در داخل کشور و استفاده از بروز خلاقیت و نوآوری در کارکنان، منجر به صرفه‌جویی ارزی، قطع وابستگی‌، بومی‌سازی، چالاک‌سازی جنگ‌افزارها و در نهایت افزایش توان رزم خواهد شد و فرزندان پدافندی این مرز و بوم هرگز از تلاش برای بهتر بودن، بازنمی‎ایستند.

کد خبر 120885
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز