همشهری آنلاین: رییس جمهور آمریکا قصد دارد اوایل سال آینده به طور رسمی درباره راهبرد جدید این کشور در قبال عراق تصمیم‌گیری کند.

پایگاه خبری اشپیگل آنلاین گزارش داد، دولت آمریکا قصد دارد حضور نیروهایش را در عراق تقویت کند. نیروهای کمکی قرار است در بغداد مستقر شوند.
یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت، دولت آمریکا قصد دارد تعداد نیروهای این کشور را در عراق بین 17 تا 20 هزار نفر افزایش دهد. بیشتر این نیروها احتمالا در پایتخت این کشور و حومه بغداد مستقر خواهند شد.
این گزینه در مشاورات میان جورج بوش با اعضای کابینه و مشاوران امنیت ملی‌اش در مزرعه وی در کرافورد تگزاس مورد بحث قرار گرفت و به عنوان محتمل‌ترین روند آینده آمریکا در عراق اعلام خواهد داشت.
بوش پس از این دیدار که پنجشنبه 28 دسامبر (7دی) انجام گرفت، گفت که کار بر روی راهبرد جدید آمریکا در قبال عراق پیشرفت‌های خوبی داشته است. اما مشاوراتی بیشتری نیاز است که باید کنگره نیز در آن دخیل باشد.
در دیدار کرافورد، دیک چنی، معاون رییس جمهور، رابرت گیتس، وزیر دفاع، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه، پیتر پیس، رییس ستاد ارتش آمریکا و استفان هادلی، مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا حضور داشتند.
بوش به دلیل خشونت مداوم در عراق زیر فشار برای ارایه یک راهبرد جدید در قبال عراق است. افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور در داخل آمریکا بسیار جنجال برانگیز شده است. دولت بوش، توصیه‌ کمیسیون مستقل به ریاست جیمز بیکر، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا را برای مذاکره مستقیم با سوریه و ایران برای حل بحران عراق رد کرده است.
کد خبر 12085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز