همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصادی ودارایی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور از پایان یافتن کار تهیه و تنظیم صورتحساب عملکرد بودجه‌ی سال 1384 کل کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی صورتحساب عملکرد بودجه‌ی سال 1384 کل کشور براساس ضوابط مقرر در قانون تفریغ بودجه سالهای پس از انقلاب مصوب 1367 مجلس شورای اسلامی و مطابق عناوین و تقسیمات مندرج در قانون بودجه‌ی سال 1384 کل کشور و اصلاحات بعدی آن تهیه و تنظیم شده است.
 
این صورتحساب بیست و چهارمین صورتحساب عملکرد سالانه بودجه‌ی کل کشور به شمار می‌رود که در سایه برنامه‌ریزی و تلاش بی‌وقفه کارکنان معاونت هزینه و خزانه‌داریکل کشور در وزارت امور اقتصادی و دارایی و در موعد مقرر قانونی تهیه و تنظیم شده است.
 
براساس این گزارش از اردیبهشت ماه سال 1367 که اولین صورتحساب عملکرد مربوط به سال 1361 تنظیم شد تاکنون بیست و چهار فقره صورتحساب عملکرد سالانه بودجه کل کشور و بیست و سه فقره اصلاحیه صورتحساب عملکرد بودجه سالانه بصورت پی در پی طبق برنامه زمانبندی و در موعد مقرر تهیه، تنظیم و ارایه شده است، این در حالیست که از زمان تصویب اولین قانون محاسبات عمومی کشور در سال 1329 هجری قمری تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران فقط 13 فقره لایحه تفریغ بودجه تحت فشار مؤسسات مالی بین‌المللی تنظیم شد.

یکی از ویژگی‌های بیست و چهارمین گزارش صورتحساب عملکرد بودجه سال 1384 کل کشور مکانیزه بودن آن است به نحوی که این صورتحساب اولین صورتحسابی است که در راستای استقرار طرح جامع مکانیزاسیون سیستمهای معاونت هزینه‌ و خزانه‌داریکل کشور در وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه شده است.

همچنین این گزارش، هجدهمین صورتحسابی است که در اجرای قانون محاسبات عمومی کشور مصوب شهریور ماه سال 1366 تهیه شده که در آن عملکرد بودجه دستگاههای اجرایی استانی و مستقر در استان و عملکرد اعتبارات ابلاغی توسط هر استان جداگانه جمع‌آوری، بررسی و تنظیم شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های بیست و چهارمین صورتحساب عملکرد بودجه، تنظیم آن براساس نظام طبقه‌بندی جدید بودجه‌ریزی کشور است این صورتحساب چهارمین صورتحسابی است که تاکنون براساس نظام طبقه‌بندی جدید بودجه‌ریزی کشور و منطبق با تعاریف ماده (77) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تهیه و تنظیم می‌شود، در همین راستا کلیه دستگاههایی که از بودجه‌ی کل کشور استفاده می‌کنند ملزم به همکاری و هماهنگی در تهیه و تنظیم این گزارش هستند.

کد خبر 12084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز