همشهری آنلاین : مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری کارگاه‌های «آموزش پیشگیری از اعتیاد» برای مربیان، معلمان و مشاوران مدارس سراسر کشور خبر داد.

مدرسه

زدکتر حسن ضیاءالدینی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این کارگاه‌ها با هدف آگاهی بخشی به دانش‌آموزان از طریق آموزش معلمان و مربیان صورت می‌گیرد و تاکنون در شهر تهران 210 نفر از مربیان و معلمان تحت آموزش‌های این کارگاه‌ها قرار گرفته‌اند.

به گفته مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، کارگاه‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر به صورت ماهانه و برای گروه‌های 30 نفره تشکیل می‌شود.

وی با بیان این که تاکنون 15 کارگاه در این زمینه برای مربیان و معلمان تشکیل شده است، تصریح کرد: با آگاهی بخشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد می‌توان از عواقب سوء مصرف مواد مخدر و همچنین رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان جلوگیری کرد.

ضیاءالدینی همچنین از تهیه و تدوین جزوه و بروشورهای آموزش پیشگیری از اعتیاد در مدارس خبر داد و یادآور شد: به زودی این بروشورها در مدارس راهنمایی و متوسطه سراسر کشور توزیع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اعتبارات بخش پیشگیری از اعتیاد آموزش و پرورش، تصریح کرد: در حال حاضر 5/3 میلیارد تومان اعتبار به بخش پیشگیری از اعتیاد مدارس اختصاص یافته، اما این میزان بسیار کم است.

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر این که امروزه به علت افزایش آسیب‌های اجتماعی، آگاه سازی نسل جوان به عنوان یک مسوولیت عظیم بر دوش آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: اختصاص ردیف بودجه اعتباری ویژه‌ برای این منظور نیاز است، لذا اختصاص این ردیف ویژه‌ از سوی مجلس شورای اسلامی به مدارس باید مورد توجه مسولان قرار گیرد.

 

کد خبر 120778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز