همشهری آنلاین: معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره قرآنی تسنیم با توجه به مضمون دینی و اخلاقی می تواند به الگوی مناسبی برای دیگر جشنواره‌های سینمایی تبدیل شود.

ارشاد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی این جشنواره روز یکشنبه اعلام کرد: جواد شمقدری در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری اولین جشنواره ملی فیلم قرآن و عترت (تسنیم) با بیان این مطلب افزود: یکی از مهمترین شاخصه‌هایی که در اولین جشنواره ملی فیلم قرآن وعترت (تسنیم) باید مورد نظر قرار گیرد، بالا بودن سطح کیفیت این جشنواره است.

وی با ابراز خرسندی از به نگارش درآمدن تعدادی فیلمنامه قرآنی، افزود: قصد داریم در آینده شرایطی را برای تولید این فیلمنامه‌ها فراهم کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر نقش جوانان در برپایی این جشنواره، اضافه کرد: مخاطبان اصلی ما در اولین دوره جشنواره ملی فیلم قرآن و عترت (تسنیم) جوانان هستند و توجه به مباحث کاربردی اخلاق در قرآن کریم، باعث می‌شود زندگی افراد جامعه، سمت‌وسویی مناسب پیدا کند.

معاون امور سینمایی وزارت ارشاد هدف برگزاری جشنواره تسنیم را استفاده از زبان هنر در دفاع از حقانیت قرآن کریم دانست و ابراز امیدواری کرد که جشنواره تسنیم در سال‌های آینده، در سطح بین‌المللی برگزار شود.

براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه نیز سیدعلیرضا حسینی دبیر اولین جشنواره ملی فیلم قرآن و عترت (تسنیم) تعداد آثار منتخب این جشنواره را در بخش داستانی 48 اثر، در بخش نماهنگ 16 اثر، در بخش مستند 34 اثر و در بخش پویانمائی 20 فیلم عنوان کرد.

کد خبر 120737
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز