گروه حوادث: قاتل زنجیره‌ای آبادان که در جریان 4سال آدم‌کشی در شهرهای آبادان و خرمشهر 15زن و دختر و یک‌پسربچه بیگناه را به قتل رسانده بود، صبح دیروز در زندان مرکزی آبادان به دارمجازات آویخته شد.

متهم

صبح دیروز فرید- ب، قاتل 16نفر در آبادان و خرمشهر بعد از 5روز حضور در قرنطینه به محوطه زندان مرکزی آبادان منتقل شد تا به دار مجازات آویخته شود. در این مراسم که ساعت 7صبح برگزار شد به غیر از دادستان آبادان و مسئولان قضایی این شهر، خانواده قربانیان نیز حضور داشتند تا از نزدیک شاهد مجازات مرد قاتل باشند.

قاتل سریالی که ندامت و پشیمانی در چهره‌اش مشهود بود بعد از اینکه از صندلی اعدام بالا رفت، طناب دار به گردنش آویخته شد و لحظاتی بعد حکم به اجرا درآمد.

قتل‌های سریالی

جنایت‌های این قاتل 41ساله از اسفند سال 83 و با قتل زنی در منطقه بهمنشیر آبادان رقم خورد. او نخستین قربانی خود را که زن جوانی بود، با ضربات جسمی سخت به قتل رساند و بعد از سرقت‌ طلاهایش، جسد او را در میان نیزارها مخفی کرد. پس از آن بود که فرید قتل‌های سریالی خود را ادامه داد و در حالی که 14نفر را در آبادان و 2 نفر را در خرمشهر به قتل رسانده بود، 26‌شهریور سال 87، بعد از حمله ناکام به آخرین قربانی‌اش، از سوی پلیس دستگیر شد.

فرید وقتی به اداره آگاهی منتقل شد در همان بازجویی‌های اولیه به قتل 15‌زن و دختر و یک پسربچه در سال‌های گذشته اعتراف کرد.او گفت: من قربانیانم را از بین زنان و دخترانی انتخاب می‌‌کردم که برای سرکشی به باغ‌هایشان یا چیدن علف به‌تنهایی به نقاط خلوت شهر می‌رفتند. سپس آنها را غافلگیر کرده و با ضربات مشت و لوله آهنی به سرشان، آنها را به قتل می‌رساندم. بعد از جنایت هم اموال برخی از آنها را به سرقت می‌بردم و در 4شهر مختلف به فروش می‌رساندم.

انکار در دادگاه

بعد از اعترافات هولناک فرید، محاکمه او به ریاست قاضی رشیدالماسی و با حضور 4قاضی مستشار در دادگاه کیفری استان خوزستان برگزار شد. در هر جلسه به یک یا 2 قتلی که فرید مرتکب آن شده بود، پرداخته شد اما در کمال ناباوری، جنایتکار سریالی اتهاماتش را انکار کرد.

او که در مراحل تحقیقات مقدماتی، محل تمامی جنایات و نحوه کشتن قربانیانش را مو‌به‌مو شرح داده بود در جلسه محاکمه‌اش مدعی شد: به این خاطر به قتل‌ها اعتراف کردم که بگویند فرید دیوانه است و آزادم کنند. اما بر خلاف ادعاهای عجیب فرید در این جلسات، قضات دادگاه بعد از پایان محاکمه او را مجرم شناختند و با توجه به شکایات اولیای دم قربانیان و محتویات پرونده، این قاتل 41‌ساله را به 13بار قصاص محکوم کردند. حکم قصاص مرد جنایتکار در دیوانعالی کشور تأیید شد و او صبح دیروز در زندان مرکزی آبادان به دارمجازات آویخته شد.

شاپور محرابی، دادستان آبادان، با بیان این خبر گفت: این محکوم که تا لحظات پیش از اجرای حکم انتظار اخذ رضایت از اولیای دم را داشت، تقاضای صحبت با خانواده‌ها را کرد اما هیچ کدام از آنان حاضر به صحبت کردن با وی نشدند. بدین ترتیب پس از طی مراحل قانونی، حکم توسط یکی از اولیای دم که به‌عنوان نماینده از سوی سایر خانواده‌های مقتولان انتخاب شده بود، اجرا شد.

کد خبر 120617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز