همشهری آنلاین: آخرین فیلم هری‌پاتر برای اولین بار در لندن با حضور بازیگران آن به نمایش در آمد و منتقدان در واکنش‌های اولیه با وجود محتوای "تاریک و نومیدکننده" فیلم؛ عموما آن را تحسین کردند.

harry potter

به گزارش خبرگزاری فرانسه "هری پاتر و قدیسان مرگ: بخش اول" اولین فیلم از دو فیلمی است که بر اساس کتاب هفتم و نهایی جی کی رولینگ، است، گرچه نقدهای اولیه این فیلم را به خاطر رفتن به طرف سویه تاریک را تحسین می‌کنند، اغلب افراد این احساس را که صرفا به عنوان عامل جذب‌کننده‌ای برای بخش دوم و نهایی فیلم که در ماه ژوئیه به نمایش در می‌آید، در نظر می‌گیرند.

مجله نمایش هالیوود، ورایتی، این فیلم را فیلمی "تاریک و نومیدکننده" خواند که "پیچش‌های‌های آن تماشاگران را درگیر خود می‌کند و مملو از حسی عمیق از تنهایی و فقدان است."

روزنامه ایندیپندنت "برخی از صحنه‌های جذاب فیلم" را تحسین کرد و آن را ورودیه‌ای پیش از مسیر اصلی فیلم در تابستان آینده خواند.

اما نقد گاردین به کل فیلم بی‌اعتنایی می‌کند. گاردین می‌‌نویسد: "قدیسان مرگ به نظر فوق‌العاده می‌آید، به همان طریقی یک نمایش خانگی فوق‌العاده به نظر می‌رسد."

فیلمبرداری هر دو بخش فیلم- بخش اول که در اغلب کشورهای جهان از 19 نوامبر آغاز می‌شود- و بخش دوم در ابتدای امسال به پایان رسید.

هزاران مشتاق فیلم پنجشنبه 11 نوامبر در میدان لایسستر گردآمده بودند، تا دانیل رادکلیف، 21 ساله، اما واتسون 20 ساله، و روپرت گرینت 22 ساله را که نقش هری پاتر و بهترین دوستانش - هرمیون و رون- در هر هشت فیلم این سری بازی کرده‌اند، ببینند.

این سه بازیگر اصلی فیلم که اکنون مولتی‌میلیونر هستند، اما آینده‌ای نامعلوم را پس از خارج شدن از کاراکترهای سینمایی‌شان و مواجهه با دنیا به عنوان افرادی بزرگسال را در پیش دارند.

تا به حال بیش از 400 میلیون از کتاب‌های هری پاتر فروخته شده‌اند و این کتاب‌ها به 69 زبان ترجمه شده‌اند.

کد خبر 120533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز