همشهری آنلاین: شب گذشته (18 آبان) از 19 بخش مختلف در حوزه‌های لیتوگرافی، صحافی، ناشران قرآنی، صحافی هنری و ... تجلیل به عمل آمد و جایزه ویژه بخش بین‌الملل نیز به مصحف شریف «نور» به چاپ رسیده در مؤسسه عظام اهدا شد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، در مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف که شب گذشته (18 آّبان‌ماه) برگزار شد، از 19 فعال قرآنی در حوزه‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.

براساس بیانیه هیأت داوران، واحدهای چاپ، صحافی و ناشران قرآنی نسبت به کیفیت چاپ دقت لازم را نداشته‌اند و قرآن‌های چاپ شده ایران در مقایسه با کشورهای مسلمان دیگر، ضعف‌های مشهودی داشته‌اند. به این منظور و برای دقت نظر بیشتر باید از امکانات سخت‌افزاری لازم برای بهبود کیفیت کاغذ و صحافی استفاده شود.

در بخش نخست این مسابقات، واحدهای برتر چاپی تک‌رنگ و دو رنگ برگزیده تقدیر شدند. چاپخانه «فرارنگ آریا» با دریافت 14 سکه بهار آزادی، لوح تقدیر و تندیس مسابقات رتبه اول، مؤسسه چاپ و نشر «اسوه» با دریافت تندیس و لوح تقدیر، رتبه دوم و چاپخانه «دانش‌پژوه» با دریافت لوح تقدیر، رتبه سوم را از آن خود کرده است.

در بخش ناشران قرآنی برتر تک رنگ و دو رنگ، موسسه «باقیات و صالحات»، قرآن ارائه شده توسط انتشارات «عفت» و انتشارات «مهشاد» به صورت مشترک و انتشارات «اسوه» به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش چاپ و لیتوگرافی می‌توان از «امین گرافیک»، «فرایند گویا» و لیتوگرافی «کحالی» به عنوان رتبه‌های اول تا سوم یاد کرد.

در ادامه این مراسم و در بخش صحافی، از صحافی «معین» و صحافی «علی» به عنوان رتبه‌های برتر تقدیر شد و هیأت داوران هیچ صحافی را برای انتخاب سوم شایسته تشخیص ندادند.

در بخش صحافی هنری نیز جایزه ویژه به صحافی «پردیس» اعطا شد و گروه صحافی «ترنج» رتبه دوم را از آن خود کرد.

همچنین در بخش چاپ قرآن کریم در بخش قرآن‌های چهار رنگ، چاپخانه «ستاره سبز» رتبه اول را به دست آورد و چاپخانه «هزار نقش آفتاب» حائز رتبه دوم شناخته شد.

در بخش ناشران قرآنی چهار رنگ نیز انتشارات «خانه فرهنگ و هنر گویا»، انتشارات «میردشتی» و انتشارات «مبلغان» به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

جایزه بخش بین‌الملل نیز که فقط یک برگزیده داشت به قرآن مصحف شریف «نور» که در آلمان به چاپ رسیده است به موسسه عظام اهدا شد.

مراسم اهدای جوایز این دوره از مسابقات شب گذشته (18 آبان) با حضور «سیدمحمد حسینی»، «محمدرضا پورمعین»، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدی» و «بهمن دری» در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. 

کد خبر 120406
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز