سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

هوای آلوده همراه با گرمای 20درجه سانتی‌گراد که در اواسط پاییز شهروندان تهرانی را کلافه کرده است، امروز نیز میهمان شهر است.

مدیر مرکز پایش آلودگی هوای شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری از تداوم شرایط ناسالم و قرارداشتن هوای تهران در مرز هشدار تا پایان امروز خبر داد.وحدتی افزود: پیش‌بینی ما از وضعیت هوای تهران ادامه همان شرایط ناسالم است.

وی وجود ذرات ریز معلق در هوای تهران را تا عصر دیروز بالاتر از حد مجاز اعلام کرد و به شهروندان تهرانی به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر هشدار داد که از تردد در هوای باز خودداری کنند. مدیرکل پایش آلودگی هوای تهران وابسته به محیط‌زیست استان تهران گفت: افراد سالمند و بیماران قلبی و عروقی در هوای آزاد تردد نکنند.

وی افزود: بهتر است ورزشکاران نیز در هوای صبحگاهی تهران طی امروز از تحرک زیاد خودداری کنند. وحدتی همچنین به معلمان مدارس نیز توصیه کرد که به‌دلیل پایداری وضعیت آلودگی هوای تهران از نگاه‌داشتن کودکان در شرایط بد هوای تهران و خارج از کلاس‌های مدرسه خودداری کنند.

یوسف رشیدی، مدیرعامل کنترل و کیفیت هوای تهران نیز درخصوص وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: وضعیت هوای تهران برای فردا نیز در همین شرایط باقی خواهد ماند و پیش‌بینی می‌کنیم که هوای شهر امروز و فردا نیز با پایداری نسبی آلودگی‌ها همراه باشد.

رشیدی همچنین از افراد سالمند و بیماران قلبی، تنفسی و کودکان به‌عنوان افراد در معرض خطر نام برد و گفت: بهتر است شهروندان تا بهبود وضعیت هوا، تنها در شرایط اضطراری از خودروهای شخصی استفاده کنند. مدیر پایش وضعیت آلودگی هوای تهران نیز خواستار اتخاذ تمهیدات لازم از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی به‌منظور جلوگیری از تردد خودروها در روزهای آلوده شد.

وی گفت: شرایط هوای تهران ناسالم و در مرز هشدار قرار دارد که تا روز آینده نیز همین شرایط ادامه خواهد داشت. گفتنی است مراکز آلودگی هوا در نقاط پرترافیک شهر بوده که تراکم خودروها در آن نقاط بیشتر است.

کد خبر 120374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز