همشهری آنلاین: همزمان با سومین روز حضور رییس جمهوری آمریکا در هند روز دوشنبه مردم دهلی نو علیه حضور باراک اوباما و سیاست های آمریکا دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

اعتراض مردم دهلی نو به حضور اوباما در هند

به گزارش ایرنا، این تجمع اعتراض آمیز با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در دهلی نو و در نزدیک پارلمان ایالتی این شهر برگزار شد.

فعالان و طرفداران احزاب چپگرای هند ؛ پنج سازمان مردم نهاد و همچنین جمعی از قربانیان فاجعه گاز بوپال و دیگر اقشار مردم در این تجمع اعتراضی حضور داشتند.

تجمع کنندگان به سیاست های آمریکا در جهان و نزدیکی دولت هند به آمریکا و همچنین به سلطه گرفتن این کشور در زمینه های سیاسی, دفاعی , نظامی , اقتصادی و تسلیم شدن در مقابل امپریالیسم اعتراض کردند.

معترضین با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین 'اوباما به خانه ات برگرد' , 'اوباما خونخوار است' و 'اوباما ظالم و حیوان صفت است' و 'اوباما باید از هند اخراج شود' در تجمع شرکت کردند.

مردم دهلی نو همچنین در این اعتراض خواستار تحویل وارن اندرسون رییس سابق 'یونیون کارباید' عامل فاجعه گاز بوپال به هند شدند.

همچنین معترضان با سردادن شعار 'آمریکا به هند در مبارزه با تروریسم کمک نمی کند'، نسبت به اطلاعات آمریکا در قبال حادثه تروریستی بمبئی که بعدها توسط 'دیوید هدلی' جاسوس آمریکا لو رفت، ابراز نارضایتی کردند.

مردم معترض به حضور اوباما در هند خواستار توجه دولت هند به جنایات آمریکا علیه بشریت در جهان شده و خواستار تغییر سیاست خارجی هند در قبال آمریکا شدند.

کد خبر 120277
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز