گروه اقتصادی: لایحه 3 هزار میلیارد تومانی (30 هزار میلیارد ریالی) متمم بودجه سال 85 چهارشنبه 6 دی با یک فوریت از سوی دولت به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری با بیان خبر فوق، گفت: نیمی از لایحه 3 هزار میلیارد تومانی تقدیمی دولت برای تامین هزینه‌های جاری و نیمی دیگر برای تامین هزینه‌های عمرانی است که قرار است 5/2 هزار میلیارد تومان آن (25 هزار میلیارد ریال معادل 77/2 میلیارد دلار) از محل حساب ذخیره ارزی و مابقی از محل فروش سهام دولتی با قابلیت نقدپذیری سریع تامین شود. همچنین 5/1 هزار میلیارد تومان متمم بودجه باید تا آخر بهمن‌ماه تامین شود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در بیان جزئیات لایحه متمم بودجه گفت: این لایحه به منظور تامین هزینه‌های اجرایی همچون تامین کسری حقوق کارکنان دولت و کسری یارانه‌ها و همچنین تامین هزینه‌های طرح‌های عمرانی تنظیم شده که 10 هزار میلیارد ریال آن برای واردات ماشین‌آلات، 4532 میلیارد ریال آن برای اعتبارات هزینه‌های استان‌ها، 1060 میلیارد ریال آن برای بودجه عمرانی استان‌ها، 2697 میلیارد ریال برای آموزش‌وپرورش استان‌ها، 1834 میلیارد ریال برای بنیاد شهید، 1402 میلیارد ریال برای دفاع و نیروهای مسلح، 287 میلیارد ریال برای دانشگاه‌های پزشکی، و 354 میلیارد ریال آن برای دانشگاه‌های غیرپزشکی تخصیص خواهد یافت. حاجی‌بابایی درباره زمان بررسی این لایحه در مجلس گفت: با توجه به اینکه لایحه فوق با یک فوریت به مجلس ارائه شده، روز سه‌شنبه هفته آینده فوریت آن در صحن مطرح خواهد شد که در صورت رای آوردن، به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده خواهد شد.
به گزارش همشهری، پیش از این، دولت حجم لایحه متمم بودجه 85 را حدود 3900 میلیارد تومان اعلام کرده بود که ظاهرا پس از نشست‌های مشترک نمایندگان دولت و مجلس درباره این لایحه، حجم آن به 3 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.
کد خبر 12023

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز