چهارشنبه ۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: اسپم دوباره در حال گسترش است و با سیل تصاویر بیهوده‌ای که اسپمر‌ها در چند ماه گذشته ساخته‌اند و برای گول‌زدن فیلترهای ای‌میل به کار می‌برند، روز به روز در حال افزایش بیشتر است.

این اسپم‌ها که «اسپم‌های تصویری» نامیده‌ شده‌اند، دارای تصاویر بی‌هدفی‌ هستند که عمدتا متنی ندارند و فیلتر‌های مختلف که برای انواع URL حساس هستند و دنبال لغات مشکوک می‌گردند به سختی می‌توانند این اسپم‌ها را فیلتر کنند.

کاربران، به جای پیام‌های تایپ شده، تنها فایل تصاویر gif یا Jpeg را ببینند که آنها را تشویق به خرید انواع داروهای مختلف می‌کند یا در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند.

شرکت سازنده محصولات ضداسپم، Cloudmark Inc می‌گوید که نیمی‌از اسپم‌های ورودی اکنون تصویری هستند، بخصوص در سیستم‌های honeypot تا اسپم سازها موفق شوند.

دام اودانل، دانشمند و محقق ارشد در این شرکت می‌گوید، حدود یک سال و نیم قبل کم‌کم مشاهده کردیم که به تعدادی محدود این نوع اسپم‌ها ارسال می‌شوند، اما از شش ماه گذشته تاکنون این مسئله کم‌کم به یک مسئله مهم برای بسیاری شرکت‌های ضداسپم تبدیل شد.

کرگ اسپورتز، مدیر تولید ارشد در شرکت Iron port systems Inc می‌گوید، اسپم‌های تصویری از یک درصد در سال 2005 به 12درصد رسیده است. او می‌گوید، این رشد برای اسپم کردن به صورت یک مسئله جهانی کمک فراوانی کرده است.

پیام‌های اسپم که روزانه فرستاده می‌شود تا 40 درصد نسبت به ماه آوریل افزایش یافته است. بسیاری از این اسپم‌های جدید از سوی تقریبا چند گروه کوچک ارسال می‌شود که شبکه‌های بزرگ زامبی را کنترل می‌کنند.

اسپم‌کننده‌ها اکنون تقریبا 55میلیارد پیام را روزانه تولید می‌کند. یک سال قبل تعداد پیام‌های روزانه 30 میلیارد پیام در روز بود. مجموعه‌ بزرگتر از لحاظ حجم و تکنیک‌های بهتر اغلب سبب شکایت‌های بیشتر برای مجریان شبکه می‌شود.

جاناتان فورستر، مدیر محاسبات دانشگاه آریزونا بخش روانشناسی گفته‌اند که من کاربرانی را دیده‌ام که در هفته‌های گذشته در مورد گسترش عمومی اسپم شکایت داشته‌اند و شخصا گسترش فراوان اسپم‌ها را دیده‌ام و بخصوص افزایش درصد اسپم‌های تصویری.

مجریان شرکت Avnet Inc فایل‌های تصویری خاصی را از تمام پیام‌ها گرفته‌اند، بخصوص پس از آن که اسپم‌های تصویری رشد فزاینده‌ای را در دو ماه گذشته داشتند.

تاکتیک دیگری که سبب پرشدن باکس‌ها می‌شود، کار اسپم‌کننده‌هایی است که مدام حوزه‌های جدید را ثبت می‌کنند. از 35 میلیون حوزه ثبت شده در آوریل، 32میلیون هرگز پولی دریافت نکرده و پس از 5 روز از دور خارج شدند.

اسپورتز می‌گوید، به اعتقاد او بسیاری از این حوزه‌ها توسط اسپم‌کننده‌ها برای فرستادن ای‌میل‌های غیرمجاز طی آن 5 روز به کار رفته‌اند. این تکنیک تبدیل‌کردن ای‌میل‌ها به لیست سیاه در انواع URL که شامل می‌شود را بسیار سخت می‌کند.

Sprosts می‌گوید لیست‌های سیاه و سفید و سنتی نمی‌توانند با سرعت ثبت حوزه‌های جدید و روند سریع تغییر انواع URL در ای‌میل خود را هماهنگ کند.

کد خبر 12008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز