همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک از آغاز صدور مجوزهای روزانه و هفتگی ورود به محدوده طرح ترافیک خبر داد و گفت : متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت شهرداری تهران نسبت به ثبت نام و دریافت مجوز اقدام کنند.

ارم طرح ترافیک

سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک شهری با بیان این مطلب اظهار داشت: فرآیند ثبت نام، پرداخت بهای مجوز و دریافت تایید و رسید مجوز به صورت الکترونیک و از طریق پایگاه اطلاع رسانی شهرداری تهران(www.tehran.ir) صورت می‌گیرد و با اجرای این طرح افرادی که به صورت موردی و اضطراری نیاز به ورود در محدوده طرح دارند می‌توانند، از روزهای قبل نسبت به ثبت نام و درخواست مجوز روزانه یا هفتگی اقدام کنند.

وی تصریح کرد:آرم‌های روزانه و هفتگی از سرجمع کل مجوزهای ورود به محدوده طرح ترافیک کم شده است تا با اجرای این طرح شاهد افزایش ترافیک و ترددها در این محدوده نباشیم و در واقع براساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران 10 درصد از مجوزهای ورود به محدوده ترافیک ترافیک به صورت روزانه و هفتگی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: با توجه به اجرای کنترل مکانیزه طرح ترافیک و نصب دوربین‌ها، ثبت تخلفات در تمام ورودی و خروجی‌های محدوده طرح، کلیه ورود و خروج‌ها به این محدوده و تخلف خودروهای بدون مجوز ، ثبت می‌شود و ثبت این تخلفات غیر قابل تشکیک است. در این میان شهروندانی که به صورت کوتاه مدت و اضطراری خواهان ورود به محدوده طرح ترافیک هستند،می‌توانند نسبت به دریافت مجوزهای روزانه و هفتگی اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: براساس مصوبات شورای شهر ، بهای مجوزهای روزانه 10 هزار تومان و هفتگی 60 هزار تومان است که برای آن 20 درصد عوارض و 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز تعیین شده و از متقاضیان اخذ خواهد شد.

تشکری هاشمی افزود : متقاضیان دریافت مجوزهای روزانه و هفتگی پس از ثبت نام و پرداخت بهای مجوز به صورت الکترونیک و از طریق کارت‌های تحت شبکه شتاب ، می‌توانند پرینتی از تایید مجوزشان دریافت و به همراه داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند به ماموران راهنمایی و رانندگی ارایه کنند، اما در هر صورت به محض ثبت نام و تایید دریاف مجوز، پلاک و اطلاعات خودرو، در بانک اطلاعات خودروهای مجاز برای دوره اعتبار مجوز ثبت می‌شود تا مالک خودرو بتوانند با خیال آسوده از مبادی ورود که تحت کنترل دوربین‌های هوشمند هستند، وارد محدوده طرح شوند.

وی تصریح کرد: قبل از اجرای طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک روزانه تا 120 هزار ورود غیر مجاز نیز به محدوده طرح صورت می‌گرفت که خوشبختانه با نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات میزان ورودهای غیر مجاز روند نزولی یافته است و دوربین‌های ثبت تخلفات نیز کلیه ورود و خروج‌ها را به طور دقیق ثبت می‌کنند ، چنانچه به طور میانگین اکنون روزانه حدود 70 هزار ورود غیر مجاز توسط این دوربین‌ها ثبت و نسبت به ارسال قبض جریمه برای متخلفان اقدام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، معاون حمل و نقل و ترافیک در پایان تاکید کرد: به جز خودروهایی که مجوز سالانه ورود به محدوده طرح ترافیک را دریافت کرده‌اند وتاکسی‌ها و دارندگان خودورهای با مجوز روزانه و هفتگی، هر خودرویی که به صورت غیر مجاز وارد محدوده طرح شوند شناسایی و جریمه خواهند شد.

وی در پایان، اجرای طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح را موجب کاهش آلودگی هوا در این محدوده و تسهیل ترددها دانست و افزود: امیدواریم با اجرای طرح توزیع مجوزهای روزانه و هفتگی افرادی که الزام ورود به محدوده طرح ترافیک را در روزهای خاص دارند با دریافت مجوز و به صورت قانونمند وارد این محدوده شده ومرتکب تخلف نشوند.

کد خبر 120022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز