همشهری آنلاین: عضو فراکسیون مدیریت شهری با بیان این که مصوبه انتخاب شهردار توسط وزارت کشور در صحن علنی مجلس رای نخواهد آورد، تصویب این طرح را توهین به مردم می‌داند و می‌گوید: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است و دولت حق انتخاب شهردار را ندارد

شهرداری تهران

کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس چندی پیش ماده‌ای را تصویب کرد که برمبنای آن از این پس شهردار تهران و شهرهای با 200 هزار نفر جمعیت و بالاتر با پیشنهاد وزیر کشور و رای اعضای شورای شهر انتخاب می‌شوند.

مهرداد لاهوتی، عضو فراکسیون مدیریت شهری، معتقد است: این مصوبه یعنی دولتی کردن انتخاب شهردار.

وی می‌گوید: چگونه است که مردم می‌توانند نمایندگان مجلس، رییس جمهور و اعضای شورای شهر را انتخاب کنند؛ اما در مورد شهردار این صلاحیت را ندارند.

عضو فراکسیون مدیریت شهری، خاطرنشان می‌کند: براین اساس تصمیم گرفتیم همانند بیشتر کشورهای بزرگ دنیا، همان گونه که مردم رییس جمهور، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر را انتخاب می‌کنند، شهردار را هم انتخاب کنند.

مصوبه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با انتقاد اعضای شورای شهر تهران مواجه شد و آنها ضمن اعتراض به این طرح تاکید کردند که نمایندگان مجلس باید به طرح‌های خلق الساعه‌ای که ارایه می‌شود با دید منطقی نگاه کنند.

به گزارش تهران سما، عضو فراکسیون مدیریت شهری با بیان این که مصوبه کمیسیون شوراها آن چیزی نبود که مدنظر ما بود، می‌گوید: تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا این طرح در صحن علنی مجلس رای نیاورد.

وی، البته مطمئن است که این مصوبه از سوی نمایندگان مجلس برگشت داده می‌شود و سرانجام شهرداران یا توسط مردم انتخاب می‌شوند یا مانند سابق به وسیله نمایندگان شوراهای شهر.

لاهوتی که با این نظر اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مخالف است، خاطرنشان می‌کند: در تهران که انتخاب شهردار دولتی نشده است، دولت حاضر به اجرای تعهداتش نیست و وضعیت این است؛ حال اگر انتخاب شهردار را به دولت بسپاریم، روند اجرای امور کندتر از قبل می‌شود.

کد خبر 120015
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز