نوشیروان کیهانی زاده: حضرت امام‌خمینی(ره) به دنبال اعلام تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی در روزنامه‌ها، بی‌درنگ علمای طراز اول قم را به نشست و گفت‌وگو پیرامون تصویب‌نامه دعوت کردند و در پی این جلسه تصمیم گرفته شد مخالفت علما به اطلاع مردم برسد.

امام‌خمینی(ره) در تاریخ 15آبان 1341 این تصویب‌نامه را خائنانه، غلط، نقشه شوم دشمنان اسلام و ملت ایران، جسارت به ساحت قرآن، گناه نابخشودنی و مستوجب توبه و استغفار دولت شمرد و طی تلگرافی به اسدالله علم هشدار داد. بر اثر مخالفت مردم به رهبری علما با این لایحه که شرط اسلام برای انتخاب نمایندگان مجلس و سو‌گند به قرآن حذف شده بود، لغو این تصویب‌نامه در 10آذر 1341 با شکست آشکار رژیم اعلام شد.

استعفای دولت موقت

در15آبان سال1358 دولت موقت استعفای خود را به رهبرکبیر انقلاب‌اسلامی تقدیم کرد. این دولت به سبب ناهماهنگی با حرکت‌های انقلابی مردم و اهداف انقلاب به کار خود پایان داد. در پی موافقت حضرت‌امام‌خمینی(ره) با استعفای دولت موقت، شورای انقلاب مسئولیت اداره کشور را به عهده گرفت.

الحاق ایتالیا به قرارداد دوجانبه‌آلمان-ژاپن

ایتالیا به رهبری موسولینی در 6نوامبر 1937 میلادی به قرارداد دوجانبه آلمان و ژاپن ملحق شد. بدین ترتیب محور تاریخی- سیاسی برلین، توکیو و رم به وجود آمد. این قرارداد سیاسی و نظامی در همان سال میان آلمان نازی و امپراتوری ژاپن به امضا رسید.
هلاکت خاخام کاهانه،صهیونیست متعصب

خاخام کاهانه در سال 1932 میلادی در نیویورک به دنیا آمد. وی سال‌های زیادی از عمرش را به جرم سرقت مسلحانه، تجاوز و آدمکشی در زندان‌های آمریکا به سر برد. وی پس از مطالعه درباره فرقه صهیونیزم، شیفته آن شد و پرچمدار و مبلغ آن در نیویورک گردید. در 36سالگی سازمان دفاع از یهود را پایه‌گذاری کرد و در مدت کوتاهی حمایت اوباشان یهودی را جلب کرد. در سال 1971 وارد تل‌آویو شد و مورد استقبال گرم گلامایر، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت. او جنایات زیادی در حق فلسطینیان و مسلمانان جنوب لبنان روا داشت و سازمان مخوف ترور بر ضد ترور را پایه‌ریزی کرد. او معتقد بود حتی یک عرب نباید در بیت‌المقدس زندگی کند. او سرانجام در 6نوامبر 1990 در 58سالگی به ضرب گلوله یک عرب مسلمان در نیویورک به‌هلاکت رسید.

درگذشت ژوزف فوشه

«ژوزف فوشه» سیاستمدار معروف فرانسه در قرون هجدهم و نوزدهم میلادی، پس از61سال زندگی بدرود حیات گفت. ژوزف فوشه‌ روز 6نوامبر 1759میلادی در «پلرین» متولد و در زمان لویی شانزدهم به وکالت مجلس ملی انتخاب شد. وی بعدها یکی از برجسته‌ترین سران انقلاب کبیر فرانسه شد و در زمان سلطنت ناپلئون اول نیز رئیس شهربانی فرانسه بود. او از انقلابیون تندرویی بود که از سوی سلطنت‌طلب‌ها به «شاه‌ کش» ملقب شد چون در اعدام لویی‌شانزدهم نقش داشت.

کد خبر 120008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز