استقلال چند هفته‌ای بود که چشم‌‌نواز بازی نمی‌کرد ولی نتیجه می‌گرفت.

بازی فوتبال

پرویز مظلومی هم امیدوار بود با تجربه و خلاقیت ستاره‌هایش روند نتیجه‌گیری استقلال را ادامه دهد ولی صنعت نفت آبادان که لقب برزیل ایران را به‌خود اختصاص داده است سرانجام تیمی بود که مقابل استقلال ایستاد تا تیم مظلومی بعد از 12 هفته در زادگاهش طعم تلخ شکست را بچشد.

شاگردان آلفردو کاسیمیرو با پیروزی مقابل میهمان سرشناس خود، علاوه بر کسب 3 امتیاز رکورد شکست‌ناپذیری استقلال در بازی‌های خارج از خانه را هم شکستند. از سوی دیگر آخرین باخت آبی‌های تهران به هفته دوم و بازی مقابل فولاد خوزستان بر می‌گردد و استقلال این بار مقابل یک تیم جنوبی دیگر شکست خورد.

استقلال در 15 دقیقه ابتدایی، بازی بهتری را نسبت به حریف به نمایش گذاشت ولی به مرور زمان صنعت نفت صاحب توپ و میدان شد. کاسیمیرو در این مسابقه استفاده از فضاهای وسیع میان مدافعان کند استقلال و حمله از جناحین را به‌عنوان راهکارهای اصلی برای نزدیک شدن به دروازه استقلال انتخاب کرد و مهاجمان تیمش را چند بار با وحید طالب‌لو رودررو کرد.

استقلال در این بازی تیم خوش‌شانسی نبود و گل اول نفت تقریبا در حالتی تصادفی به ثمر رسید اما آبی‌پوشان هرگز واکنش خاصی نسبت به این گل از خود نشان ندادند. البته آنها موقعیت‌هایی به دست آوردند که چندان خطرناک نبود و حسن هوری هم مقابل حملات استقلال دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

اگرچه گل اول صنعت نفت مقابل استقلال تاکتیکی نبود اما آنها در اکثر لحظات بازی نمایش خوبی داشتند و یک روز به یادماندنی را برای هواداران خود رقم زدند. صنعت نفت هفتمین پیروزی خود را در لیگ به دست آورد و این یک اتفاق مهم در تاریخ این باشگاه است. آنها تیمی جذاب و سریع هستند که فعلا فصلی موفق را پشت سر می‌گذارند.

در بین بازیکنان نفت چند چهره شاخص وجود داشتند. محمدرضا ذوالفنون، نبی ساکی و روح‌الله عرب در فاز تهاجمی خوب کار کردند و در بین هافبک‌ها هم شریفی‌نسب و نویدکیا در بازی‌سازی یک روز فوق‌العاده را پشت سر گذاشتند. در ضمن سجاد مشکل‌پور هم در خط دفاعی بهترین بازیکن صنعت نفت بود.

کاسیمیرو و پیشنهاد بارسلونا

کاسیمیرو که از این برد خوشحال است، می‌گوید: «بدون شک برد خیلی خوبی بود. البته من بیشتر از اینکه از نتیجه راضی باشم از شکل بازی بازیکنان راضی هستم. آنها خیلی باهوش‌بودند و همانطور که تمرین کرده بودیم بازی کردند. وقتی یک مربی می‌بیند که بازیکنانش اینطور تاکتیک‌پذیر هستند به هیجان می‌آید و راز موفقیت‌ ما این است که ساده بازی می‌کنیم. در فوتبال ایران به‌خصوص در تیم‌هایی مثل استقلال، 2 بازیکن کناری میل وحشتناکی به حمله دارند و غالباً‌ پشت‌شان خالی می‌ماند. ما در این بازی با سرعتی که داشتیم به‌خوبی از این فضاها استفاده کردیم.»

درحالی‌که 14 هفته از لیگ برتر می‌گذرد، قرارداد کاسیمیرو با صنعت نفت هنوز امضا نشده است. او در این مورد می‌گوید: «من هنوز قراردادی امضا نکرده‌ام، البته دوست ندارم زیاد در این مورد با رسانه‌ها حرف بزنم چون تیم در شرایط خوبی است و ما از همکاری‌مان راضی هستیم. با این حال من مربی آزادی هستم و اگر فردا بارسلونا به سراغ من بیاید شاید برخلاف میل قلبی و علاقه‌ای که به مردم آبادان دارم از این تیم جدا شوم!»

مظلومی: گل‌های نفت مشکوک بود

مظلومی هم در مورد بازی حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند:« خوشحالم که نفت آبادان به پیروزی رسید اما طبیعی است که از باخت استقلال ناراحت شوم. نیمه اول برخلاف جریان بازی گل خوردیم و از موقعیت‌ها به‌خوبی استفاده نکردیم. یکی از ضربه‌هایی هم که خوردیم آسیب‌دیدگی بی‌موقع جباری بود.

مصدومیت او همه برنامه‌های تاکتیکی ما را به هم زد و مجبور شدم ایمان مبعلی را درحالی‌که گرم نکرده بود به زمین بفرستم. نیمه دوم تغییر سیستم دادیم اما متأسفانه وظایفی که به بعضی از بازیکنان داده بودم اجرا نشد. »

مظلومی با اعتراض به قضاوت محسن قهرمانی تاکید می‌کند: «عادت ندارم درباره داوری صحبت کنم اما 2 گلی که نفت به ثمر رساند به لحاظ داوری مشکوک بود. بعد از فشارهای زیادی که روی تیم ما به‌وجود آمد، متأسفانه نتیجه این فشارها مشخص شد. در مورد این دو گل هم کارشناسان داوری بهتر است نظر بدهند.»

کد خبر 119981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز