تاتنهام در رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان با درخشش گرت بیل، اینتر را در هم شکست، منچستر در ترکیه بورسا اسپور را از پیش رو برداشت، بارسلونا در دانمارک مساوی کرد و لیون مغلوب بنفیکا شد.

فوتبال اینتر

در لندن تاتنهام در خانه ، انتقام بازی رفت را با نتیجه 3 بر یک از اینتر گرفت. رقابت‌های این شب از لیگ قهرمانان زیر سایه درخشش گرت بیل هافبک چپ‌پای تاتنهام قرار گرفت. او مدافعان نامدار اینتر را در تمام بازی مستاصل کرد و 2 پاس گل داد. گل اول این بازی را فان‌در فارت در نیمه اول به ثمر رساند. در نیمه دوم اما هر دو گل این تیم را پیتر کراوچ و پاولوچنکو با پاس گل بیل به ثمر رساندند.

درخشش این بازیکن ولزی که در بازی رفت هم 3بار مقابل اینتر گلزنی کرده بود آنقدر خیره‌کننده بود که لوئیز فیگو بازیکن سابق پرتغال و رئال که اینک عضوی از کادر فنی اینتر است درباره او گفت:‌ «بیل واقعا شگفت‌انگیز است. او 2 بار ما را کشت.»
بیل، مایکن مدافع مستقیم خود و لوسیو دیگر دفاع برزیلی اینتر را به راحتی رد می‌کرد و فان‌در فارت پس از بازی گفت که او مایکن را «کشت». با این حال رافائل بنیتس مربی اینتر از مایکن دفاع کرد و گفت: «این درست است که بیل فضای زیادی داشت و ما نتوانستیم او را مهار کنیم اما مردم بیش از حد از مایکن انتقاد می‌کنند. او در دفاع مشکل داشت اما در حمله مثل همیشه عالی بود.»

هری ردنپ هم پس از بازی گفت که بیل «شگفت‌انگیز» است؛ «او واقعا شگفت‌انگیز است مخصوصا وقتی که آنطور می‌دود و می‌دود و می‌دود. امیدوارم ماموران دوپینگ از او تست بگیرند. او برابر بهترین دفاع راست دنیا در 2بازی گذشته بهتر بازی کرده است.» تک گل اینتر را در این بازی ساموئل اتوئو به ثمر رساند. با این نتیجه تاتنهام هم مانند اینتر 7 امتیازی شد و در صدر گروه A قرار گرفت.

توئنته هم با پیروزی برابر برمن 5 امتیازی شد و به رده سوم گروه صعود کرد. در پرتغال لیون نتوانست به چهارمین پیروزی دست پیدا کند و برابر بنفیکا مغلوب شد. این تیم درحالی‌که تا دقیقه 67 بازی 4 بر صفر عقب بود، در پایان با نتیجه 4 بر 3 زمین را ترک کرد. کلود پوئل که تیمش در فرانسه وضعیت خوبی ندارد پس از بازی اعتراف کرد که در نیمه اول، بازی از دست تیمش خارج شده بود؛ «بازی از دست ما فرار کرد.

ما به آنها 4گل دادیم درحالی‌که در انتهای بازی عملکردی کاملا متقاعدکننده داشتیم.» لیون با این شکست همچنان با 9 امتیاز در صدر جدول گروه B است و بنفیکا (6 امتیاز) پس از شالکه (7 امتیاز) در رده سوم جدول قرار دارد. در ترکیه اما منچستر با هزینه‌ای تقریبا زیاد قهرمان این کشور را 3 بر صفر شکست داد. در بازی برابر بورسا اسپور، دارن فلچر و نانی مصدوم شدند و این هفته نمی‌توانند برای این تیم در لیگ برتر بازی کنند. نانی دچار کشیدگی عضله شد و مچ پای فلچر آسیب دید. فرگوسن در این باره گفت: «این موضوع ناامیدکننده است اما این بخشی از فوتبال است.»

او همچنین درباره بازی گفت: «آنها چند شانس ضعیف برای گلزنی داشتند اما گل دوم، آنها را کشت.» هر سه گل منچستر در این بازی در نیمه دوم به ثمر رسید. با این نتیجه منچستر 10امتیازی شد و در آستانه صعود به دور دوم لیگ قهرمانان قرارگرفت. در 2 بازی بعد، منچستر باید با والنسیا و گلاسکو بازی کند. والنسیا هم با پیروزی 3 بر صفر برابر گلاسکو 7 امتیازی شد و به رده دوم جدول گروه C رسید.

بارسلونا اما در دانمارک نتوانست یک امتیاز بیشتر از کپنهاگن بگیرد. در این بازی ابتدا بارسلونا با گل مسی در دقیقه 31 پیش افتاد اما یک دقیقه بعد کلودمیر بازی را به تساوی کشاند. گواردیولا پس از بازی از کار شاگردانش تمجید کرد: «من از عملکرد تیم راضی هستم چون برابر یک تیم که خوب سازماندهی شده و مربی خوبی هم دارد بازی کردیم.»بارسلونا صدرنشین گروه D با 8امتیاز کپنهاگن را با یک امتیاز کمتر در تعقیب خود دارد. در دیگر بازی این گروه، رابین کازان در خانه با تیم ته جدولی پاناتینایکوس بدون گل مساوی کرد.

کد خبر 119919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز