مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

آزادراه خرم‌آباد - پل زال 11 آبان با حضور رئیس‌جمهوری به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

عمران

به گزارش همشهری، عملیات اجرایی این آزادراه از سال 84 آغاز شده بود. طول این آزادراه 104 کیلومتر است. آزادراه خرم‌آباد - پل زال دارای 14 پل بزرگ و 270 پل کوچک است و مهم‌ترین هدف از ساخت آن تکمیل بخشی از کریدور شمال - جنوب است.
با بهره‌برداری از این آزادراه مسافت تهران تا بندر امام خمینی(ره)‌ حدود 60 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

به گزارش ایرنا، احداث این آزادراه علاوه بر تسهیل ترافیک و تامین ایمنی رفت‌وآمد وسایل نقلیه، به‌دلیل کوتاه شدن راه به طول 60 کیلومتر و افزایش مشخصات هندسی راه، صرفه‌جویی‌های قابل توجهی به‌وجود می‌آورد. به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، بهره‌برداری از طرح ملی آزادراه خرم‌آباد - پل زال موجب ارتقای ضریب ایمنی ترافیک این محور از 35 به 85 درصد می‌شود.

مسعود رهنما با اشاره به‌وجود 60 کیلومتر تونل در سطح آزادراه‌های کشور، گفت: بهره‌برداری از آزادراه خرم‌آباد - پل زال همچنین 25 کیلومتر به ظرفیت تونل‌های موجود کشور اضافه خواهد کرد. ‌برای اجرا و بهره‌برداری از این آزادراه، به غیر از تاسیسات روشنایی، حدود 7 هزار میلیارد ریال هزینه شده است. میزان مصرف سوخت خودروهای عبوری از این محور در مقایسه با محور فعلی سالانه 400 میلیارد ریال کاهش پیدا می‌کند. میزان صرفه‌جویی ناشی از کاهش زمان سفر در محور آزادراه خرم‌آباد - پل زال نسبت به محور قدیمی سالانه حدود 900 میلیارد ریال برآورد شده است.

کد خبر 119822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز