همشهری‌آنلاین: کمیته علمی پنجمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه اخیر خود محور مقالات این همایش را اعلام کرد.

همایش ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات

بر این اساس و با توجه به اهمیت تبیین وظایف و مسئولیت‌های رگولاتوری و لزوم معرفی ظرفیت‌ها، تولید ادبیات و محتوای تخصصی و همچنین آسیب‌شناسی وضعیت فعلی آن، اعضای کمیته علمی ضمن تعیین رگولاتوری به عنوان موضوع اصلی همایش، محور مقالات را بررسی و تعیین کردند.

این دبیرخانه رگولاتوری و حقوق مخاطبان را به عنوان اولین محور مقالات اعلام کرده و آورده است: قرارداد مشترکان، رضایتمندی مشتریان، اینترنت در خانواده، ارزیابی رفتار و انتظار مشتریان از زیرمحورهای این بخش است.

همچنین، رگولاتوری، قوانین و مقررات با زیر محورهای تبیین مقررات، آسیب‌شناسی حقوقی، شاخص‌های نظارتی، ملاحظات حقوق مردم در قانون‌گذاری به عنوان دومین محور همایش مزبور اعلام شده است.

رگولاتوری، توسعه و اقتصاد نیز با زیر محورهای تعرفه خدمات، USO، برنامه‌های آینده ، اقتصادی کردن سرویس‌ها در کشور، چالش‌های آینده، تخمین نیاز بازار، سرمایه گذاری‌خارجی به عنوان محور سوم و رگولاتوری، استانداردها و خدمات با زیر محورهای تهدیدات سایبری و نقش رگولاتوری، انتقال دانش، کیفیت خدمات، استانداردسازی مطلوب، امنیت ارتباطات، روش‌های صدور پروانه جدید، تأیید نمونه تجهیزات مخابراتی و پایش طیف به عنوان چهارمین محور مقالات معرفی شده است.

در گزارش دبیرخانه دایمی همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید شده است: مقالات ارسالی می‌بایست در برگیرنده آخرین دستاوردها، یافته‌ها و ایده‌های نظری و کاربردی پیرامون محورهای همایش بوده و آثار ارسالی نباید پیش از این در همایش‌های مشابه داخلی و خارجی ارایه شده باشد.

دبیرخانه همایش از اساتید ، کارشناسان و دانشجویان دعوت کرده است مقالات خود را پیرامون یکی از محورهای ذکر شده حداکثر تا تاریخ 20 دی ماه 89 به نشانی اینترنتی info@cnict.ir و یا به آدرس تهران، خیابان حافظ، روبروی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خیابان شیرین، پلاک34، طبقه5 ارسال نمایند. همچنین تلفکس 88807453 و 88898326 آماده پاسخگویی به سئوالات است.

لازم به ذکر است دکتر عباس آسوشه، دکتر غلامرضا داداش زاده، دکتر داود زارعیان، دکتر محمد سلطانی‌فر، دکتر صادق عباسی و دکتر عظیم فرد اعضای کمیته علمی همایش را تشکیل می‌دهند.

پنجمین همایش ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و جمعی از فعالان حوزه ICT کشور برگزار خواهد شد.

ستاد خبری پنجمین همایش ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات

کد خبر 119598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز