سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

سازمان هواشناسی کشور از بارش شدید باران و احتمال آبگرفتگی در حداقل 7 استان کشور و کاهش تا 8 درجه‌ای دما در کشور خبر داد.

rain

بر این اساس طی امروز بارش در جنوب استان گلستان، شمال استان سمنان، شرق مازندران و خراسان‌شمالی از شدت بیشتری برخوردار است و بر این اساس در برخی نقاط مناطق مذکور آبگرفتگی معابر عمومی و بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

دمای هوا بین 4 تا 8 درجه در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، سمنان و خراسان‌رضوی طی امروز و فردا کاهش می‌یابد. همچنین فردا در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان به سبب بارش نسبتا شدید باران، آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی‌ می‌شود.

نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر نفوذ سامانه بارش‌زا از نوار شمالی کشور در 3 روز آینده است که بر این اساس مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز، استان‌های واقع در مرکز و به‌تدریج شمال‌شرق و شرق تحت‌تأثیر این سامانه قرار می‌گیرد. بر این اساس امروز آسمان استان تهران نیمه ابری خواهد بود و در ارتفاعات بارش پراکنده‌،‌ همراه با وزش باد محتمل است.

حداقل و حداکثر دما در این روز به 13 و 21 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز پنجشنبه نیز آسمان پایتخت صاف در پاره‌ای نقاط نیمه‌ابری همراه با وزش باد خواهد بود. حداقل و حداکثر دما در این روز به 13 و 22 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 119255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز