سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر-کامران محمدی: ششمین جشنواره فیلم کوتاه وارش، امروز پس از 5روز به کار خود پایان می‌دهد.

جشنواره وارش

این جشنواره یکشنبه عصر در مؤسسه سینمایی شهرستان بابل با پیام معاون سینمایی وزارت ارشاد آغاز شد و امروز عصر با حضور وی و اهدای جوایز به برگزیدگان 5 بخش مستند، پویانمایی، تجربی، داستانی و ویژه (شامل دفاع مقدس و مازندران شناسی) به پایان می‌رسد. در جشنواره امسال بیش از 100 فیلم شرکت کرده‌اند.

جشنواره فیلم کوتاه وارش (به معنای بارش و باران) پس از یک وقفه 3 ساله، امسال برگزار شد و با راه‌اندازی دوباره دبیرخانه دائمی، قرار است ازاین پس به‌صورت دوسالانه در بابل به‌صورت منظم برگزار شود. البته پیش از این یک بار دیگر در دوره گذشته جشنواره که سال 86 برگزار شد نیز این دبیرخانه در بابل تاسیس شده بود اما به دلایلی که به درستی روشن نیست، عملا فعالیتی نداشت و به حال خود رها شد. حالا دوباره استند خاک گرفته و کوچک دبیرخانه دائمی جشنواره به دیوار مؤسسه سینمایی اداره ارشاد بابل آویزان شده است.

مسئولان می‌گویند همه چیز در بابل آماده است تا از این پس به‌صورت منظم و حتی بین‌المللی و البته هر دو سال یک بار، وارش در بابل راه بیفتد و حال و هوای شهر نیمه بارانی بابل را کاملا بارانی کند. این موضوع به‌ویژه برای برگزارکنندگان بابلی بسیار مهم است، چرا که وارش دوباره پاگرفته و مسئولان مرکزنشین مازندران، برای انتقال آن به ساری، بسیار علاقه نشان می‌دهند.

این نکته که از همین حالا زمزمه‌هایش در بابل به گوش می‌رسد، برگزارکنندگان را نگران می‌کند. آنها می‌گویند اینجا چه اشکالی دارد؟ و چرا باید همه چیز در مراکز اتفاق بیفتد؟ سؤالی که با شکل برگزاری جشنواره امسال و استقبال قابل توجه اهالی بابل، به‌نظر منطقی می‌رسد.

به هر حال امروز ساعت 18 پرونده وارش 6 بسته می‌شود. در مراسم اختتامیه، قرار است از اشکان اشکانی، فیلمبردار جوان اما پرکار که سال گذشته جایزه بهترین تصویربرداری بیست و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران را نیز گرفته بود، به خاطر مجموعه آثارش تقدیر شود.

همینطور امیر ادیب پور به خاطر تدوین فیلم حباب سرد جایزه ویژه هیات داوران را به دست آورده است و برگزیدگان دیگری که با جوایزشان به خانه می‌روند، بی‌آنکه هیچ کس، نه آنها و نه حتی برگزارکنندگان بابلی مطمئن باشند سال 91 نیز دوباره هوای بابل، بارانی خواهد شد یا خیر.

کد خبر 119246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز