همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف همه تلاش‌ها و سیاست‌های امریکا و اروپا در تحریم جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه سوخت نیروگاه بوشهر در قلب راکتور قرار می‌گیرد.

نیروگاه اتمی

به گزارش واحد مرکزی خبر، علاءالدین بروجردی در نشست مشترک کمیسیون با نمایندگان قاره آفریقا افزود: برخلاف همه تحریم‌ها همه سیاست‌های توسعه‌ای خود را ادامه می‌دهیم و به عنوان کشوری مستقل در عرصه فناوری‌های پیچیده گام بر می‌داریم.

وی افزود: آفریقا مانند آسیا و برخی نقاط دیگر جهان رنج دیده است و البته مبارزات فراوانی را در تاریخ بر جا گذاشته است و امروز کشورهای آفریقایی با داشتن یک اتحادیه قوی از قاره خود دفاع می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی بسیار قوی است و مجلس نیز برای ارتباط بیشتر با کشورهای آفریقایی تلاش فراوانی را انجام داده و در این دوره از فعالیت مجلس شورای اسلامی مناسبات پارلمانی با کشورهای آفریقایی از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

وی با اشاره به مساعدت‌های پارلمان‌های بین ایران وآفریقا افزود : مجلس شورای اسلامی با 17 کشور آفریقایی گروه دوستی پارلمانی دارد و گسترش همکاری‌ها با آفریقا را به عنوان یک سیاست می داند و در آینده نیز این سیاست استمرار خواهد داشت.

بروجردی گفت: در آغاز سال جاری جلساتی را با مجموعه سفرا و نیز با سفرای کشورهای عربی داشتیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد : جلسات کمیسیون با سفرای کشورهای اروپایی ادامه پیدا کرد وامروز نیز خرسندیم که در خدمت شما نمایندگان کشورهای آفریقایی هستیم.

وی گفت: امیدواریم نگاه ویژه به افزایش روابط میان گروه‌های پارلمانی ایران و آفریقا به افزایش همکاری میان سایر دستگاه‌ها بیانجامد.

کد خبر 119211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز